< Tilbake til oversikten

Svensk triatlonstjerne skriver om lavkarbo

cillesnuppa sa for siden:

Jeg må bare svare meg selv her, for å få denne ut på forsiden. Verdt å lese!

Adriane sa for siden:

Alt hos Kostdoktorn er verd å lese. Sverige ligger noen hakk foran Norge. Det dreier seg ikke om noen skarve slankekur, men en livsstil. Nå har jeg spist LCHF i et år, og lærer noe nytt hver dag
[color=green][/color]
Sitter med en (svensk) frøkatalog og skal bestille stevia, squash og masse til. Blir spennende å se hva man får til:)

LineJM sa for siden:

En sint spreking. Gode poenger. Lo litt av " grötmaffian"

martefie sa for siden:

Squash vokser som ugress, bare så du vet det! En plante er mer enn jeg som er glad i squash klarer å spise meg gjennom.

Kostdoktorn er spennende lesning, ja. Bare for å svare innenfor emnet også.:rolleyes:

LineJM sa for siden:

Hvor bestiller du fra da? Jeg liker raraväxter.se, de har mye bra.

Adriane sa for siden:

Jeg kan jo gi bort og. Er glad i de store gule blomstene som slynger seg over plenen:)
[color=green][/color]
Katalogen er fra impecta.se. De har egen bruksanvisning på hvordanbestllebilligst om du er norsk.:D

Gracella sa for siden:

Kan du legge ut en link til rarevekster? Jeg får bare feilmeldinger... :confused:

LineJM sa for siden:

Dumme meg jeg har husket adressen feil, det skal være: www.raravaxter.com/

Håper det virker nå.....

Chunky sa for siden:

For oss som vokste opp uten svenskeantenne er google translate kjekt å ha. Men hva pokker skal man få ut av dette:

Hvordan kan våre kinetisk energi til å bli absorbert når vi vanligvis har minst 100.000 calories tilgjengelig for forbrenning i fett butikker?

I tider der det ikke lenger mulig å ignorere moderne forskning, empiri og sunn fornuft, og hvor selv de Food Administration å endre sine anbefalinger til fordel for mer fett og protein til karbohydrater, så bekostning involvert i norsk idrett generelt virkemåten av struts og begrave hodet i sanden og fortsetter å dele, "Last opp" i partiet og minutter.

Den typiske måltid, grits og søt mat hver American forbinder med Vasaloppet, maraton og andre prestasjon i det lange løp gjør oss fett, syke og sliten

Sure syklet den 10 mil på søndag, men så lastet den med pasta middag og frokost grøt, og deretter spiser tre energi kjeks på sykkel og fikar bun

Insulinet går på högvarv medan kärlekshandtagen växer så man får väl äta ännu fettsnålare och köpa det nya lättmargarinet. The insulin er blomstrende mens elsker håndterer vokser så du må spise mer fett og mer økonomisk å kjøpe nytt lys margarin. Eller? Eller?

Dette kalles "train lav rase høy" og er det jeg selv har brukt og har ingen likhet med konstant fråtser i substandard karbohydrater for hvert måltid som ellers norm i Sverige.

Her er hele artikkelen oversatt fra svensk til "norsk":

translate.google.com/translate?prev=hp&hl=no&u=http://www.kostdoktorn.se/jonas-colting-om-kolhydratsbluffen&amp;sl=sv&amp;tl=no

Er redd jeg må vente på filmen for å skjønne noe av dette :lol:

LineJM sa for siden:

Det var en "bra" oversettelse, fikk trent magen litt der ja....
Kjente ikke igjen hvor i teksten mye av det var fra engang. Kanskje man kan være behjelpelig med en litt mer forståelig oversetting men da må vi vite hvilke avsnitt...

Ignite sa for siden:

Ok, jeg er østfolling og skal forsøke å gi deg en løs oversettelse siden du ikke har hatt svenskeantenne:

Hvordan kan vår bevegelsesenergi bli absorbert når vi vanligvis har enormt masse kalorier å ta av. Resten får du kjøpt i butikken.

I tider som ikke er den mørke middelalder, les: for et par år siden, så bruker idrettsfolk alt for mye sukker og dritt ettersom det er det de har fått høre fra barnsben.

De fleste suger i seg karber, og det gjør at Vasaloppet blir litt ukult når de stanger i veggen når blodsukkeret er ujevnt.

I tillegg er skiløpere forkjølet hele tiden, det kan jo hende at det har med noe annet å gjøre enn kosthold, f.eks kulde- hva vet jeg.

Syklister eter dritt før de setter seg på sykkelen, type pasta og grøt - og mens de sykler stapper de i seg enda mer sukker. Når de er ferdige og tror de har morsjonert, feirer de med mer mat fra helvete - og resultatet blir FETT.

Insulinet trår til og sexhåndtakene rundt magen vokser (greit forsåvidt å ha noe å holde seg fast i... ) Derfor mener flertallet at lettmargarin skal frelse dem dagen derpå.

Kort fortalt.

Fetpåmidten sa for siden:

Å, disse fettbutikkene altså! Hater de! Og hvem er denne Sure, som spiser kjeks på sykkel og fikar bun? Eller? Eller?

Nei, chunky, du skulle sett på bolibompa og disneydags:p

Skautrollet sa for siden:

Grei lesning, er vel ikke så mye nytt for oss som har lest litt her og der.
Men SIKLE så flott kropp han Jonas har...:sikle::sikle::sikle:
Sjekk det siste bildet av han...

trollet tørker seg rundt munnen og søker etter dating-sider...

Skautrollet sa for siden:

Takk Chunky, for skikkelig trim av magemuskler...:D

Prøv høytlesning folkens:D:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.