Og det er bare noen få av skrekk- historiene jeg har vært borte i eller har hørt om!:eek::eek::eek:
Er så klart litt farget av å være utdannet innenfor norsk helsevesen, men å gå på strenge dietter og betale masse penger for medisiner mot en lidelse ingen kan bevise at finnes......:confused:
I mitt enkle hode har vi alle candidia i kroppen etter åååår med "vanlig" kosthold.
Dette blir jo da automatisk borte når man lever lavkarbo, eller?!!?
F.eks av erfaring har ikke jeg selv opplevd en eneste sopp-infeksjon etter omleggingen, og magegass er historie :cool:
Kan hende jeg er (en) helt på jordet ( :lol: ), men som sagt: Inni mitt hoooooode :D
I mitt hode har alle candidae i kroppen, akkurat som E. coli, streptokokker, staphylokokker etc. som er nødvendige der de er i kroppen i tilpasset mengde!
Skal ikke uttale meg for skråsikkert, blitt for gammel til det, klart det er mulig at noen reagerer på candidae. De fleste tåler jo en streptokokk- infeksjon, jeg må ha antibiotika ASAP for å ikke dø når infeksjonen når hjernen. Det skjer fordi det er en feil i min blod/hjerne- barriere som slipper gjennom gift fra streptokokker eller noe sånt!
Kanskje finnes det noen som er overfølsomme for candida? Min erfaring er i hvert fall at det ikke gjelder alle som blir satt på disse nesten umenneskelige diettene!
Jeg får masssssse gass av grønnsaker som kål, blomkål, rosenkål, etc så det er mulig en Skaldeman- diett ville være bedre for meg enn ketolyse???
For mye grøntfor gir meg også magesmerter, men det er nok fordi jeg ikke har noen galle blære!
Kanskje ikke for alle, men for mange av oss er nok det det som er den beste løsningen!
Jeg er bare for feig til å prøve noe som i hodet mitt blir litt ekstremt.
Må venne meg til tanken!
Her er hva jeg spiser foreløpig og har spist mye av de siste to ukene:
Frokost: grillet gresskar i ovnen med salt, pepper og olje på.
Mellommåltid: Shake ala kokosmelk, frosne bær, eggeplomme, og annet snacks
Lunsj: Quinoa med grønnsaker til.
Mellommåltid: Nøtter, evt rester av lunsjen
Middag: Stekte grønnsaker med fisk til. Saus blir enten kokosmelk eller olivenolje
Kvelds: rester av middagen
Må si meg enig med Kitt. Jeg vet enkelt leger (ytterst få) anbefaler Candida-diett, men den hører inn under alternativ medisin, og har ingen rot i seriøs forskning så vidt meg bekjent.
Jeg vet jeg har høy forbrenning, kjenner at en times tid etter jeg har spist er jeg sulten igjen.
Jeg er overhodet ikke overvektig, heller motsatt (som jeg har fått høre selv om jeg er fornøyd). Min familie var også sånn.
Er det kanskje ikke så bra å spise så ofte?
Det holder jo forbrenningen oppe da. Går det mer enn tre timer siden jeg har spist er jeg ikke noe hyggelig å ha med å gjøre...
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.