< Tilbake til oversikten

And she is ready 2 go!!

Regan sa for siden:

Endelig tilbake!
Etter en heller slunken utbetaling forrige måned valgte jeg å legge slanken på hold til jeg kunne gjøre det skikkelig. Nå er lønna kommet, og det samme er motivasjonen.

Nå tenkte jeg bare jeg skulle spørre. Salat med skinke og ost til frokost funker vel også like bra som bacon og egg. Og er det noe jeg skulle ha stekt opp for å bare ha det i bakhånd i tilfelle søtsuget/matsuget kommer? Gi meg tips om dere vil!

Gleder meg til å taste mer, inntil da må dere ha en super fredagskveld!

Gracella sa for siden:

Salat og skinke+ost bør funke like bra, pass bare på at det blir nok fett (som skal holse deg mett). Bruk oljedressing eller lag deg egen dressing med rømme/creme fraiche.
Til søtsuget er det lurt å ha nøtter på lur, spis en og en nøtt mens du drikker vann i mellom.
Ellers pleier jeg å ta en stor osteskive, legge på en skinkeskive, et salatblad og majones, rulle det sammen og spise det. kjempegodt som snack/mellommåltid.
Jeg lager også osteruller som jeg bare akkurat smelter i mikron. Før de går i mikroen, drysser jeg på litt krydder.
Babybel er også kjekt å ha i hus, det er også grei mat å ta med seg.
Stangselleri/paprika/agurk/blomkål/brokkoli i passe biter og rømmedipp!!

En god thousand island-dressing lager du selv:
Ca 1/2 beger rømme
ca 1/3 så mye majones som rømme (altså en goood dæsj majo)
Sukkerfri ketchup til det har fått en fin farge
litt sitronsaft
litt cayennepepper (forsiktig med den, den er sterk)
Kunstig søtning til den smaker bra. Her bruker jeg sukrin, 1-2 ts.

Denne er så god at vi aldri kommer til å kjøpe ferdig TI-dressing igjen!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.