< Tilbake til oversikten

Noen som har klart å få til en god lavkarbo marengs?

aldrimerjollycola sa for siden:

har en del eggehviter i frysen, samt søthunger i kroppen!
tenkte å prøve meg på marengs, har faktisk ikke laga det før i det hele tatt, men da jeg var i barcelona i sommer, spiste jeg det hele tiden! der var det mange forskjellige smaker, med hasselnøtter i, sitron, etc mimre mimre

i dag prøvde jeg å lage marengs av 2 eggehviter (50 g) og ca 50 g sukrin, og en liten skvett med sitronsaft.
det ble ikke godt! og sukrinen gjorde at til hver munnfull ble munnen kald (?)
har sett meg litt om på nettet, og noen oppskrifter har mye sukker, andre mindre, fant feks en med 2 ss sukker til 2 eggehviter, også så jeg den som jeg fulgte - lik mengde sukker som eggehviter.

er det noen lavkarboluringer der ute som har noen gode råd til meg?
har ikke gitt opp ennå!

aldrimerjollycola sa for siden:

gjorde et nytt forsøk i dag, og konkluderte med at baking er kemi, og marengs trenger sukker for å bli marengs.

så da legger jeg marengsen på hylla for denne gang. :)

Areola sa for siden:

Jeg hadde masse eggehviter til overs den uka jeg lærte å lage bernaise, og prøvde ut forskjellige søtningsmidler til marengs. Sukrin, flytende natreen og splenda. Sukrin og natreen smakte direkte vondt, splenda var greit nok, men ikke noe jeg lager igjen..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.