225 kalorier (72 % fett, men jeg vet ikke hva slags), 6 karber og 10 gram protein.
......å men se hva jeg fant på www.prior.no - innhold er pr 100 gram
Produktene er lovlige på Atkins.... men hva slags fett som er i dem og om de er sunne, - det er en annen sak. MHM ????
Fettet er vell stort sett mettet, animalsk tipper jeg - altså litt sånn bob-bob. Men ikke transfett heller da. Det var en stor pølse test i Mat & Helse. Skal se om jeg finner igjen den. Mener å huske at Gilde kom veldig godt ut av det, pga lite tillsetningstoffer.
Fælt du roper i dag da Nille.... :cool:
Stakkars Guro fyker rundt og prøver å avlaste.... :p :D
Mat&Helse testet pølser ja, og overraskende for de fleste vant Gildes pølser. Kylling og kalkunpølser kom dårlig ut pga mye tilsetningsstoffer i de ferdige pølsene, og dårlige levekår + fôr til dyrene som pølsene er laget av.
Spiser pølser av og til, men det er jo ikke akkurat ren, toppers mat. Heller en nødløsning.... (men av og til trengs de også). Blitt mindre pølser etter at jeg oppdaget CarbRite proteinbar, for da har jeg alltid den som nødproviant i veska.
Ja, jeg har sagt det til deg før - når blir neste Atkins-kurs i Oslo-regionen - he-he jeg kommer!
Er enig i at pølser kanskje ikke er tingen for ofte, men i og med at jeg har tre små barn så kommer man liksom ikke unna - så av og til er det hyggelig å kunne har noe lettvint og at vi spiser det samme.
Jeg skjønte ikke helt konklusjonen av den undersøkelsen, jeg. Kylling- og kalkunpølsene hadde, så vidt jeg husker, høyest proteininnhold og lavest fettinnhold, og tilsetningsstoffene - var de så farlige da??? Denne artikkelen må jeg ta fram igjen. Husker jeg leste den og tenkte de var sponset av Gilde :confused: . Hvordan dyrene er blitt foret er jo vesentlig men...
Det hender at jeg må ty til pølse når ungene får det simpelthen fordi jeg ikke gidder lage noe til meg selv. Putter den oppi omelett da, så det blir litt mer protein. Og da blir det Gilde...
Med pølser, baconsvor og andre matvarer må vi ikke kutte ut matvarene fordi om det står "SUKKER" på innholdsfortegnelsen. Det blir litt for hysterisk, selv for meg, - og Atkins har sagt vi må passe på, - IKKE kutte ut absolutt hvert gram. Vi har ikke vondt av små mengder sukker. Det er mengden det kommer an på. Om en vare har 1-5 karber pr. 100 gram er sukkermengden så liten at det hverken har innvirkning på insulin nivået eller gjør at vi legger på oss. Tilsetningstoffer i maten blir i innholdsfortegnelsen skrevet slik at det det er mest av står først, det det er nest mest av står som nr to etc etc (EU/EØS/US standard) I en av de gamle Atkins bøkene sto det at en fin tommelfinger regel var å se på a) karbtallet, b) hvis sukker sto som nr 5 eller lavere på lista OG karbtallet var lavt, så var det OK å spise det. Jeg syns det er mye verre å kjøre i seg mengder av kunstig søtstoff som aspartame og maltitol, og alle e-stoffene fremfor et par gram sukker !
Hver gang jeg har gått på induksjon har jeg spist kalkunpølser som erstatning for egg (hvis jeg ikke har egg, el rett og slett bare blir kvalm av tanken på "egg igjen..."). Jeg spiser toppen 2 (=100g) til frokost, og holder meg unna dem resten av dagen (Kanskje en el. to som erstatning for lunsj hvis det er krise). De inneholde som sagt 5,3 karber per 100 g, noe som vil si at jeg får i meg 5,3 karber til frokost (sett at pølsene er det eneste jeg spiser)... og det er vel ikke så gale det? - Jeg sier meg forresten enig i at det ikke bør bli vane og hverdagskost, men som variasjon er det vel greit å ha noe godt å ty til?
Noen som har noen formening? (-samt noen gode frokosttips i en kjedelig hverdag?)
kjempebra den prior siden altså Nille,,,,,uansett hva vi spør deg om så har du et svar.....ikke mange bestemødre som er som deg altså......utrolig flott vi har deg her inne......
elsker gildes ostepølser jeg.....men har ikke spist mere enn en siden jeg begynte på lavkarbo da.......men de frister:) :)
Jeg har kjøpt pølser på Lidl, som det visstok kun er 1 Karb i...
En pakke med 2 pølser, koster ca. 50 kroner, og hver pølse er på 150 gram!!
En halv av disse med tilbehør er en fullverdig middag for meg..:)
Hei, jeg er ny her, og synes selv også at frokosten kan være vanskelig noen ganger. Men har kommet på noen ting:
Eggesalat og spekemat (masse gode oppskrifter på nett). Eggesalat som erstatning for potetsalat hele grillsommeren!
Tunfisksalat med salat/tomat/agurk
Tunfisksalat
1 boks tunfisk i vann (hell av vannet)
god klatt majones
god klatt rømme
salt og nykvernet pepper
2 ss finhakket paprika
1 ss finhakket rødløk
1 ss hakket purre
Pleide å ha den på brødskiva, men nå spiser jeg den med agurkskiver og tomatbåter. Litt friskere enn egg og bacon hvis man føler for det.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.