< Tilbake til oversikten

Dilemma

*Marianne sa for siden:

I går var jeg skikkelig fysen, jeg fant rosiner og kvikk lunch i skapet.
Men så kom problemet til hva skulle jeg velge. Noe "måtte" jeg ha.
Rosiner innholder ca 80g karbo og kvikk lunche ca 50 (husker ikke tallene nøyaktig) I tillegg var det mer proteiner i sjokoladen (det skal man jo spise)
Men det var klart mer energi i sjokoladen en i rosinene igjen.
Hva burde jeg ha valgt her?

Nå er jeg jo ny i dette "gamet" og holder enda på å sette meg 100% inn i dette...

Skinnogbein sa for siden:

:eek: Neste gang tar du en ostebit eller til nød litt baconcrisp. Rosiner og Kvikk Lunch er uansett fyfy, og helt uforenlig med lavkarbo.

*Marianne sa for siden:

Ost har jeg ikke tenkt på. Men det er jo godt:)
Skal se litt mer på alle tipsene dere legger ut her også!
Har bare ikke hatt helt tid enda...

aldrimerjollycola sa for siden:

ha litt pecan og paranøtter på lur!
ellers..hvisker lavt jeg har litt ostekake (gerds oppskrift) i fryseren som jeg tiner når nøden er stor

og for all del, ikke ha kvicklunch i skapet! :p

scartz sa for siden:

Ja jeg har også lurt litt på dette.. si at en viss porsjon med ris inneholder x karbs, samtidig gjør også en porsjon sjokolade det, dvs de har begge like mye karbs. Hva blir den værste utskjeielsen? Jeg ville nå sagt sjokolade, men om de går opp i opp er det jo garantert bedre å spise sjokoladen (den er mer "verdt" sprekken ;p)

*Marianne sa for siden:

Hehe, helt enig med scartz.
Det er litt det hun spør om jeg også lurer på...

Så tror jeg at jeg må lete frem den ostekake oppskrifta.:D
Greit å ha noe sånt å tilby hvis man skulle få besøk.

Sofie29 sa for siden:

Jeg har erfaring og mener at hvis dette her gjelder utskeielser, dvs at det ikke sjer altfor ofte, så spiller det inger rolle om karbo kommer fra ris eller sjokolade, så lenge du ikke overstiger grensen på karboinnhold ;)

Så det går an å nyte litt sjokolade eller rosiner :p

Kos deg :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.