sjokkonos sa for siden:
Har vært på ketolyse kuren i en uke nå og har gått ned ett par kilo.:p
Har brukt stixene å har vært i ketose i følge dem..
Og dette lollypop brødet,er det noen som spiser det til daglig?:confused:
sjokkonos sa for siden:
Har vært på ketolyse kuren i en uke nå og har gått ned ett par kilo.:p
Har brukt stixene å har vært i ketose i følge dem..
Og dette lollypop brødet,er det noen som spiser det til daglig?:confused:
Schnupsiii sa for siden:
Jeg lagde meg et lollipop-brød og spiste det daglig i 2 uker til det var spist opp. Smakte helt greit, hvis det var det du lurte på.
Jeg har ikke bakt det flere ganger for jeg er usikker på om jeg tåler å spise brøderstatning hvis jeg skal gå ned.
LilleM0r sa for siden:
Jeg spiser det ikke, brøderstaninger er en kjent "partystopper" så det tar ikke jeg sjansen på.
Har kun spist det til jul - og planlegger å ha det i påsken (nistepakke:))
Jeg er generellt skeptisk til å bruke erstatniger (sukker ol.) fordi mitt mål er også å slutte med den type matvarer som i utgangspunktet gjorde meg overvektig. Sukkerfritt trigger søtbehov.
Ella-A sa for siden:
Jeg er vel litt annerledes enn alle andre, grunnen til at jeg gikk opp i utgangspuktet var at jeg var i et stadie i livet der jeg ble dårlig behandlet, og psyket ut. Derfor ble maten min venn.. Har aldri hatt problemer med å holde den vekten jeg har, problemet var heller å gå ned.
Nå spiser jeg brød/grove boller hver dag, og jeg går ned i vekt, om det er litt "partystopper" vet jeg ikke, men har gått ned en del som du ser, startet 13 januar.. så det går greit for meg ihvertfall. Men jeg spiset Iset sitt brød da ;) Folk er forskjellige, så om du lurer på om du KAN spise det, så burde du kanskje ha en uke med brød og en uke uten brød og se om det er stor forskjell? :)
Gracella sa for siden:
Jeg spiser det daglig, men varierer med oopsie-rolls eller Ziggylapper. Da jeg gikk på ketolysekuren spiste jeg stort sett et par løvtynne proteinbrød til frokost (Torkil sin oppkrift) eller en skive lollypop.
I mitt lollypopbrød har jeg også solsikke-og gresskarfrø og/eller valnøtter/hasselnøtter. Synes at det er kjemegodt. :)
Kitt sa for siden:
sakko sa for siden:
Tror ikke det finnes noen fasit på hvor mye en kan forvente å gå ned...
Dette avhenger mye av vekt, kjønn, alder osv
Men min kropp og mine erfaringer er at jeg går raskere ned i vekt hvis jeg spiser MYE fett. I tillegg har jeg etter 2 mnd på lavkarbo begynt å spise litt mer karbohydrater 1 dag i uken:rolleyes:
Holder meg til under 50 g denne dagen også, men det virker som dette "kicker" kroppen min.
Har vært igjennom noen mnd med lavkarbo før jeg startet på nytt 2 januar:).
Vet ikke om dette er riktig eller at det er bare tilfeldigheter, men vekten gikk betydelig raskere ned etter at jeg startet med dette.( har gjort det tiligere også)
Har gått ned 14,5 kg:D siden 2 januar, men jeg er av den heldige typen som mister MYE vekt på lavkarbo.
Stå på, og vær nøye på hva du spiser, så vil nok vekten gå nedover:)
Bayone sa for siden:
Hvor mye du går ned kommer vel litt an på hvor mye du skal ned også. Jeg gikk ned 1 kg + i uka i begynnelsen, så roet det seg litt utover. Jeg spiste lollypopbrødet til lunch på jobben hver dag uten at det var noe partystopper for meg. Hadde ikke greid meg uten på jobben.
smil! sa for siden:
så flink du er! men har du en typisk dagsmeny å dele med oss andre?? for hva mener du med mye fett...
lykke til videre!!
Sanko sa for siden:
hadde vært veldig spennende å se dagsmenyen ja!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.