< Tilbake til oversikten

Problemer med formen. Noen tips/råd?

Metalpus. sa for siden:

Har nettopp begynt en ny runde på Ket. Sist var jeg ikke "på" så lenge men alt gikk veldig fint, både med mat, form og trening.:)
Denne gangen... Vell begynte denne uken. Kom i ketose (allerede) onsdag. Men formen nå er helt forferdelig.. Skjelver, svimmel, vondt i hodet, "svimete", kaldsvetter, og har null krefter, hverken i det daglige eller på trening..:eek:
Er veldig klar over hodepinen og dette (har lest boken flere ganger ;)), men det værste er magen "vrenger" seg liksom.. Kvalm og føler jeg trenger "magefyll" liksom... :rolleyes: Sliter verst om morgenen og utpå formiddagen. Prøver å få i meg ok med mat også, men det går ca 12 timer mellom siste måltid og frokokst..
Forstår ikke hvorfor det er slik nå, gikk så fint sist!? (har fått et barn imellomtiden, men det skal vell ikke ha noe å si..?).
Noen tips?

Skautrollet sa for siden:

Jeg har opplevd det samme som deg.
Kroppen din er tilvendt en viss mengde karbo, og når den plutselig ikke får son daglige dose protesterer den. Du får rett og slett abstinenser! Og den abstinensen jeg opplevde vil jeg ikke oppleve igjen! Ille sjuk!
Det jeg gjorde var å øke karbene, gikk ut av ketose og levde lavkarbo noen dager. Trappet sakte ned til jeg kom i ketose igjen, og nå har jeg det stort sett greit med kosthold/trening. Er ikke svimmel lenger, men det hender jeg blir litt slapp.

Areola sa for siden:

Det med at magen vrenger seg får meg til å tenke på det jeg opplever med ketolyse-tablettene.. Tar du de, og da eventuelt med mat?

Metalpus. sa for siden:

Abstineser.. :D Men seriøst, ja det kan jo absolutt være det da..
Jeg tar vitaminpillen , til lunsj med mat slik det stod på, og magn. om kvelden.
Får se om det går over .. ellers øker jeg karbene litt.. Vil jo ikke gi opp, men det er veldig tungt nå...

Tror kanskje jeg har gått litt sterkt ut med en gang, og bl.a. trenger mere protein.. Har gått mye på egg og oster... :)

Supernova sa for siden:

Akkurat det samme skjedde med meg de første dagene. Jeg kaldsvetta i løpet av natta, måtte ha dobbeldyne og varm dusj på morran for å våkne. svimmel, skjelven, tørr i øya. Når jeg begynte å drikke enda mye mer vann så løsna det :) Nå føler jeg meg kjempe bra og det er bare 5 dager siden jeg startet :)

Skautrollet sa for siden:

[quote=Metalpus.;664557]Abstineser.. :D Men seriøst, ja det kan jo absolutt være det da..

Det var faktisk legen min som brukte det uttrykket da jeg brått trengte legehjelp og forklarte hva jeg drev med.
Har en bra lege jeg:) Hun spurte om jeg sørget for å få i meg nok fett:D

Metalpus. sa for siden:

Vet ikke om det var psykisk, he he.. men i dag er jeg tusen ganger bedre, på 5. dagen :)
Har kanskje spist lite mat.. , og har nok drukket litt lite vann heller da.. :rolleyes:
Takk for råd og tips, folkens
klem

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.