Jeg lurer på hva innholdet av karbs blir pr 100gr i Gerds Ostekake?
Jeg pleier lage kun fromasj-delen (uten bunn). Vet hele kaka er 35 karbs til sammen, men nå trenger jeg vite hvor mye karbs det er i fromasj-delen, og hvor mye pr 100 gr....Jeg er helt fjern, for uansett hvordan jeg regner på dette, så blir det for mye...:confused: Hmm...
Fører logg på diett.no over alle karbs jeg spiser nemlig - og det ser ut som at dersom jeg spiser 100 gr av denne fromasjen, så er jeg oppi 15 karbs, og det kan umulig stemme - det er jo kun en liten brøkdel av fromasjen - masse, masse igjen...
Ehm..nesten flaut men jeg strøk i matte, så det sier vel litt...
Hjelp!?!
Mener å huske at Gerd oppgir 35 karber for hele kaken
Da finner du antall karber i 100g ved å veie hele kaken, og deretter dele 35 med total-vekten - da får du antall karber pr gram - gang deretter med 100
OI, så flott med dere som hjelper meg her!! TUSEN takk!! :) Ser utregningen er vanskelig for dere også, heldigvis...hehe....men MYE lettere enn for meg som ikke skjønner bæret av det hele.
Tipper også karbs-innholdet pr 100 gr er ca 3-4...så selvom dere gir litt forskjellige svar her, så er det iallefall ikke oppi 15, som jeg har tullet meg til å tro(les:tullet med å regne ut)
Håper noen blir enige om det "rette svaret" ;) hehe...men igjen, TAKK!!!! Dere er gode å ha!!
Sett med litt mer våkne øyne sånn i dagslys, ser jeg jo at dette ikke kan stemme helt.
Vet ikke hvordan Gerd har regnet, men med fløte, rømme og ost blir det ca 20 karber i fromasjon, så det riktige tallet bør bli 2 karber pr 100g fromasj!:p
Tusen takk til alle gode hjelpere her!! Det satt jeg kjempepris på!!! :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.