< Tilbake til oversikten

Tunfiskrett

pandalakris sa for siden:

Har fått en oppskrift av broren min som er kokk,og som burde egne seg bra på induksjonen.

1 boks tunfisk(valgfri)
1/5 boks rømme eller 1 boks rømmekolle
1 rødløk
sitronsaft og salt/pepper

Rør sammen rømmen og tunfisken. Tilsett finhakket rødløk. Smak til med sitronsaft og salt/pepper. La stå litt i kjøleskapet før bruk.

Lagde denne i går,og brukte den som mellom-måltid når sulten gnaget som verst. Man kan vel ikke spise ubegrenset av den siden den inneholder såpass mye rømme. Men den er deilig å ta noen munnfuller av. Egentlig skal den serveres med saltkjeks til,men det får vi vel heller droppe.:D

Nille sa for siden:

Dette så kjempegodt ut !! Jeg bruker rømme OG majones jeg. Tror ikke det er noen fare med mengden. 1/5 boks seterrømme er jo bare 60g gram ca (sist jeg veide tror jeg jeg kom til 300 gram for en hel boks.....) Så ET i vei du !! :p

Nille løper avgårde til butikken for å kjøpe rømme og tunfiskbokser (oooops, midt i arbeidstiden, - lite populært !!) :snill:

Nille sa for siden:

Eller mente du 1-5 bokser ??? :eek:

Nille sa for siden:

Eller kanskje det var tyrkleif og det skulle være 1/2 ???? :(

pandalakris sa for siden:

Jepp,trykkleif. Men det gjør sikkert ikke noe å redusere mengden litt til.

Nille sa for siden:

Flott !! 1/2 beger ja, det var litt mer.... :snill:
Men jeg lager og spiser for det jeg..... er med på et fettforsøk se du. Skal ha nærmere 80% fett hver dag. Har ikke klart det enda, - og i dag var jeg så mett at jeg ikke klarte å spise opp middagen min !! :eek: Fett metter, det er sikkert !!

aveline sa for siden:

Ååååhhh...Dette så alldeles nyydelig ut!!!! Jeg er svært glad i alle ingrediensene, og samlet MÅ det bare bli godt!!!
Bare en ørliten pekefinger til dere som er i induksjonsfasen....løk har ganske mye karber, 5.7 pr 100g - og DET veier en liten løk fort. Dessuten beregn 1ka pr. ss sitronsaft.
Men det er ingen tvil om at dettte blir morgendagens lunsj!***
Takk!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.