< Tilbake til oversikten

Presskanne og kaffe

LorelaiLeigh sa for siden:

Jeg drikker ikke så innmari mye kaffe,men det er greit å kunne gjøre det.Siden jeg ikke drikker så ofte har jeg ikke kaffetrakter,men jeg har en presskanne...det jeg lurer på hvordan bruker man den? det var nemlig ikke med noen form for bruksanvisning. Og hvilken kaffe er best? :confused:
Dette er sikkert tidenes dummeste spørsmål,men jeg må innrømme at jeg er kaffejomfru på dette området :o kan man forresten lage til bare 1 pers?

LineJM sa for siden:

Presskanner er ikke vanskelige, du koker opp vann og har kaffe i presskanna, det trenges ca 6-7 kaffemål/toppede spiseskjeer til en stor presskanne. Man får kjøpt kaffe som er malt spesielt for presskanne men det går helt fint med filtermalt også. Hell over det kokte vannet, pass på at all kaffen "drukner". Rør rundt sett lokket på uten å presse ned og la kaffen trekke 4-6 minutter.Rør rundt igjen og press ned og så har du kaffe. :)
Man kan godt lage til en også, bare ha mindre i.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.