< Tilbake til oversikten

Forslag til forbedring av søk

Areola sa for siden:

Det dukker opp mye spørsmål for tiden, som fint kan søkes opp. Men søkemotoren her er litt ugrei, så jeg kan til en viss grad skjønne det.
Jeg tror at det største problemet er at det dukker opp så mange journaler i hvert eneste søk man gjør. Når man må inn på avanserte søk for å unngå journalene, blir det et steg for mye....

Er det kanskje en ide at journaler blir utelatt i snarvei-søket, og heller legges til i avansert søk?

Også til slutt et tips til de som sliter med søk på lavkarbo. Søk på lavkarbo + søkeord i google.no, google er flinke på overvåking av lavkarbo.no :)

beths sa for siden:

enig

Gerd sa for siden:

Om en bruker (google)søkeboksen på forsiden (www.lavkarbo.no) så kommer ikke journalene med i søket :)

Trolljenta sa for siden:

Enig, men om man bruker google, søk slik istedenfor med + :
Eks. søk etter pizza..
pizza site:lavkarbo.no

Chunky sa for siden:

Eller: gerd + brød site:lavkarbo.no - 897 treff :p

Areola sa for siden:

Takk, da lærte jeg meg noe nytt i dag også :)

Distrea sa for siden:

Det er ikke mulig å gjøre søketjenseten på LK enklere da? :cool:
for uansett hvor mange ganger det blir fortalt hvordan man best og enklest skall søke her... kommer det nye som ikke ser de trådene... de vil selvølgelig gå rett til "søk knappen" som gir alt for mange treff.. Uoversiktig og ugreit. Så ender det forståelig nok med at man legger ut spørsmålet isteden.:D

Så min konklusjon, bedre tilrettelegging så nye brukere finner frem:o

Sirius sa for siden:

enig Distrea! hvis dette er mulig :) Blir en del spm i uka om "sukkeralkoholer skal telles" etc...

zapnix sa for siden:

Helt enig! Hvis d e SÅ mange som reagere på d, burde d vel kanskje være et hint om at ting burde gjøres på en annen måte..? :blinke:
Når man søke på en ting kommer d jo opp en hel masse tråder, som gjeld akkurat samme oppskrifta..Blir en del bomturer da..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.