< Tilbake til oversikten

Hvorfor står vekt og måleebånd stille?

Sukra sa for siden:

Både vekt og målbånd viser ingen nedgang de siste 10 dager. Keto sticksen viser alt fra lysrosa til mørkrosa hele tiden, så da er jeg vel i ketose ? Da betyr det vel at kroppen min tar av fettreserven min, men det viser jo ikke. Blir litt frustsrert!! Jeg drikker endel kaffe, kan det være grunnen ?

lokkebiff sa for siden:

Hva spiser/drikker du i løpet av en typsik dag da?

Sukra sa for siden:

Jeg spiser egg & bacon, eggerøre eller omelett til frokost og lunsj. Eller middagsrester til lunsj. Middag blir det som resten av familien skal ha: kjøtt, fisk, kylling, kjøttdeig osv, men selvsagt uten pasta, ris og poteter. Spiser grønnsaker, men ikke gulerøtter, kålrabi, men er glad i tomat, agurk og paprika. Kom plutselig på at jeg er glad i løk, men ketosticksen viser jo at jeg er i ketose, så da burde jo alt være ok ?

Areola sa for siden:

Hvor mye veier du da?

lokkebiff sa for siden:

Fett da?? Og vann??
Tomater er for mange en brems...

Sukra sa for siden:

65kg på mine 162 cm.

lokkebiff sa for siden:

Du er jo normalvektig, og DA er det helt normalt å møte motstand på vekta..

vossajinto sa for siden:

Føler med deg :klem: .. Er nett kommet ut av eit 2 ukers platå med stille stand sjølv.. Hang in there.. Det slipper nok snart:)

Veggpryd sa for siden:

Lavkarbo - eller LCHF er et kosthold som er ment for mennesker, og vi får derfor den kropp det er ment at vi skal ha når vi spiser LCHF. Er man undervektig er det vanlig å gå opp til normalvekt, og er man overvektig er det vanlig at vekten går ned til normalvekt. Siden du allerede er normalvektig, er det helt naturlig at du ikke går ned i vekt. Men du får jo veldig gode helsegevinster av lavkarbo, da! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.