< Tilbake til oversikten

Den store kjøkkenutstyrstråden

Areola sa for siden:

Noen er litt i overkant interessert i kjøkkenutstyr, og jeg er en av dem... :o

Om det finnes noe som jeg tror kan spare meg for tid på kjøkkenet, vil jeg ha det..
Kitt og jeg har nå diskutert Grønnsakskuttere, men jeg er ikke helt overbevist på kvaliteten, da min røyk halvveis etter andre gangen jeg brukte den.... :sint:

Hva er din favoritt kjøkken-gadget?

(Her kan man diskutere alt fra tesiler til foodproffessorer :ja:)

Bee sa for siden:

Jeg har lyst på denne fra TV-shop. :D

Areola sa for siden:

De har noe lignende på Clas Ohlson! (det midterste bildet:))

Carisma sa for siden:

Denne er min favoritt, bruker den mange ganger om dagen.

Også må jeg få somla meg til å kjøpe sånne lunchboxer, med flere bokser oppi....

Kitt sa for siden:

Jeg ELSKER min kutter!!!

Har prøvd alle de variantene dere viser til overalt her, men det finnes bare en som holder det den lover og ikke går i stykker etter en gang eller 2!!!

DENNE

Den selges ikke i noen butikker for tiden, kun på nett og type Hjem- og hobbymesser, og den er veldig rimelig i pris i forhold til andre, mye dårligere kuttere.
Jeg har brukt denne typen siden den kom tidlig på 80- tallet og som sagt, jeg elsker den!

Og så digger jeg min Braun stavmikser med fullt tilbehør!

Og min Kenwood kjøkkenmaskin med kjøttkvern!

Kitt sa for siden:

Og bare så jeg har sagt det, jeg HATER hvitløkpresser!:p

Carisma sa for siden:

Sleit ut sambo's braun stavmikser+tilbehør jeg, så måtte kjøpe ny :D Braun er dyr, wilfa'n var på tilbud på smart club, og minst like god så langt hvertfall.

Kitt sa for siden:

Jeg har slitt ut noen deler og måtte bytte motordelen fordi jeg trodde den kunne lage pepperkakedeig!:eek::eek::eek:
De har utsalgssted på andre siden av Oslo, så jeg bare kjøper de delene som går i stykker/slites ut, men skulle det gå mye på en gang, så kan det jo hende det blir et annet merke neste gang!

Stavmikser MÅ jeg ha, i alle fall!!!:D

Carisma sa for siden:

å, hvor da?
Jeg tok kniven i den største "hakkemugga" da jeg prøvde å hakke Odense kokesjokolade, de store bitene... :D Knakk tvers av gitt.....

Kitt sa for siden:

Ååå, det husker jeg ikke. Kan spørre gubben når han kommer hjem, bare sitter på, jeg!:D
Der hvor alle bilforhandlerene ligger, i samme gata, tror jeg!

Rart, det var det første som gikk hos meg også!:p
Nå truer den lille kniven med å ryke. Drivhjulet mellom kniven og selve motordelen er liksom bare litt slitt, liksom!:rolleyes:
Mulig den ikke har likt alle mandler og solsikkefrø og sånt som har blitt malt på den i det siste!:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

Carisma sa for siden:

Kjøpte forresten en sånn på mandag! Skal testes til blomkåldamping i dag :ja:

Kitt sa for siden:

Wooow, kul!:D
Hvor kjøper man så en sånn en?

Jeg fikk riskoker til jul! Med damprist!
Koker ris til de andre samtidig som mine grønnsaker koker seg i dampen fra risen!
Veldig lurt, det også!:ja:

Carisma sa for siden:

Sambo kjøpte vår på Expert. Er anhengig av eggkoker, og hadde en som var så crap at sambo kasta den i søpla i "sinne", så da måtte han kjøpe nye og bedre :ja:

Kitt sa for siden:

Da må jeg ta en titt innom der.
Tenker ikke på meg, nemlig, men min single bror har bursdag snart, og syns nok den hadde vært topp!:D

Kitt sa for siden:

:lol::lol::lol:

Adriane sa for siden:

Kvernsteinene må jo være et must på ethvert kjøkken:stortsmil

valleygirl sa for siden:

Sjekk www.servicecompaniet.no for reservedeler til mange merker. Har kjøp ny bolle til braun maskin der selv, de har kontor i Gladengveien 8.

Kitt sa for siden:

Så bra at andre følger bedre med enn meg!:D
Tusen takk!:suss:

SivPiv sa for siden:

Denne elsker jeg!!!!!!

SivPiv sa for siden:

Dette stativet her også synes jeg jo selv er helt genialt. Mine venninner bare rister på hodet av meg...

Kitt sa for siden:

Kuuuult!:D

valleygirl sa for siden:

hvis dette er lavkarbo, så krever jeg oppskriften. nå.:D

susasa_s sa for siden:

jeg har den grønnsakskutteren fra Clas Olsson.. Den er helt fantastisk frem til den skal vaskes..DET er helt pyton! agurk i alle krinkler og kroker som er et ork å få vekk!!hehe..

Min kjøkkengadget favoritt er absolutt kaffekværnen min som jeg bruker til å kutte linfrøene mine i!! Helt fantastisk:)

Adriane sa for siden:

Hører med på ethvert kontor spør du meg

susasa_s sa for siden:

haha!!:D samme sier jeg;)

Carisma sa for siden:

Jøss, kjører jo kun noen titalls meter unna der 2 ganger om dagen. Men de har jo selvfølgelig oppe på sære tidspunkt for oss vanlige dødelige med åtte til fire jobb da...

Zincite sa for siden:

Noen som har erfaring med denne?
Litt nysgjerrig på om den er verdt pengene - 400kr

"Microplane mandolin
Mandolin med trinnløs innstilling fra papirtynn til 6,4mm"

Fra matinorden.no

Kitt sa for siden:

Kjenner ikke til den spsielt, nei.
Vil likevel anbefale den jeg bruker som ikke bare skjærer skiver,men også staver, små og større.

Denne her!

Sirius sa for siden:

den mandolinen ble anbefalt i et eller annet blad jeg nettopp leste, tror det var Henne mars.

Ignite sa for siden:

Snart er sommeren her med grilling! MMMMM :)

trillian78 sa for siden:

:lol: Ignite! Det der er kjøkkenutstyr for ekte mannfolk. Det er klart man må ha en halv industripark i hagen for at pølsene skal bli ordentlig grilla :lol:

trillian78 sa for siden:

Jeg er forresten helt avhengig av denne.

Jeg er generelt veldig skeptisk til sånne tv-shop-produkter. Men fikk denne magic bullet'en i gave. Slet den ut i løpet av 2-3 år. Den dagen den plutselig stoppet fikk jeg fullstendig panikk og satt på finn.no for å bestille ny 3 minutter etter at den gamle hadde gitt seg.

Ignite sa for siden:

Herlig med kvinner som forstår oss, tørker en gledeståre her :D

Chunky sa for siden:

Takk skal du ha trillian! Da har jeg mottatt en Magic Bullet Party Pack fra eBay. Sliter med bruksanvisningen og alt ekstrautstyret da... Skjønner ikke hva Wicked Rabbit, Mini Vibe, Hands Free Butterfly eller Big Mr Softy er til. For ikke å snakke om Clone-a-Willy-Kit. Hva ER alt dette for noe??

trillian78 sa for siden:

:lol: :eek: :lol:

Hvor fikk du kjøpt den pakka sa du???

Satt her i noen sekunder og lurte på om jeg skulle lete fram bruksanvisningen... :o

trillian78 sa for siden:

Ren egeninteresse dette her skjønner du. Det er mye viktigere med en lykkelig mann enn feng shui i hagen ;)

Sirius sa for siden:

Jeg DIGGER Magic Bullet jeg også! (den amerikanske infocommertial'en ligger på Youtube, den er legendarisk :p)

Jeg kjøptde den tro det eller ei på TVshop, men de har den på Gooba.no til en slikk og ingenting.

Suann sa for siden:

Jeg kjøpte min på Europris :)
Er helt avhengig av denne duppetitten nå :D Den gjør min lavkarbohverdag til en lek! :D

amritam sa for siden:

Jeg fikk veldig lyst på en sånn nå, men det virker som den er utsolgt overalt. Ellos har en variant som heter "Magic Bullet Big Shot", men det står litt lite info om den på sidene deres - framgår ikke helt hva slags deler som følger med eller om den er veldig forskjellig fra den andre. Noen som vet? Jeg har skrevet til Ellos og spurt og får forhåpentligvis et svar etter hvert, men det hadde vært greit å vite om noen her har noen erfaringer med denne varianten. :confused:

Bee sa for siden:

Magic Bullet big shot er den samme som magic bullet.

Jeg hadde magic bullet, men den brant opp? :confused:

Nå har jeg derimot kjøpt meg en stavmikser med diverse tilbehør som funker vel så bra, om ikke bedre. (og så tar den mindre plass.)

amritam sa for siden:

Hvilken stavmikser er det du har, da? Jeg hadde en som var helt håpløs som ble kastet for lenge siden. Det var vel noe ræl jeg hadde fått i gave en gang.

Kitt sa for siden:

:love:Må bare elske den!:love:

Bee sa for siden:

mhmmmm!!

amritam sa for siden:

Ble litt i tvil her nå da... De har jo 5 forskjellige modeller også. Jeg har jo forsåvidt en foodprocessor fra før.

Bee sa for siden:

Jeg ville gått for 5´ern. Jeg har også foodprossesor fra før, men denne er så mye mer lettvindt + at den er superlett å rengjøre.

amritam sa for siden:

Og alt det tar mindre plass enn en magic bullet? Jeg er litt i tenkeboksen, og prøver å finne ut hva det er jeg vil ha / trenger. Plass er helt klart mangelvare, og jeg vil ha noe som er lett å gjøre rent. Føler behov for noe som kan hakke både store og små ting, både harde og myke, og mose og blande.

Jeg tenker videre...

Rin sa for siden:

Buu, nå tok Magic Bullet'en min avskjed - brakk av en bit av dingsen på motoren som skal festes mot knivbladet, så jeg tror ikke det er mye håp om å trikse den til å virke igjen.

Er det denne stavmikseren dere anbefaler? Riktig modell/pakke? Er den lett å rengjøre, kan den hakke nøtter/male frø, lage eggemelk/smoothie? Vispe krem?

Mvh frøkna med plutselig kjøkkenmaskineri-mangel :p

Kitt sa for siden:

Løp og kjøp!:D

Sist min stavmikser gikk i stykker, var det bare rett ut etter middag for å kjøpe ny.
Men, det var fordi det var motoren som gikk og jeg trengte mye nytt egentlig. Det meste var utslitt. Man får nemlig kjøpt alle delene hver for seg om man trenger. Mener det ligger link i denne tråden et sted. Skal se om jeg finner den igjen!

Jeg fant, jeg fant!:D
Her er det både nettbutikk og stikk- innom for de som bor i Oslo. Kanskje de har til andre merker enn Braun også?

Rin sa for siden:

Jeg skal løpe og kjøpe i morgen! Er helt avhengig av en sånn altmulig-dings som ikke tar kjempestor plass på benken hele tiden... ferie-sparebøssa får heller lide. :o

mayeliz sa for siden:

Og jeg har just kjøpt meg denne. Tror jeg gifter meg med den :ja: Den var jaggu verd hver krone

Kitt sa for siden:

Dersom Braun slutter å produserer sine stavmiksere, skal jeg definitivt ha en sånn, jeg også!:)
Eller kanskje jeg MÅ ha begge? :w00t:
Ønske meg til jul?:w00t:
Har jo ikke skapene fulle av kjøkkengadget, liksom!:p

amritam sa for siden:

Og hva er det som er bra med den? Hva er forskjellen fra Braun sin? Følger det ikke med noen boller osv.? :confused: Jeg vil liksom helst ha en dings som kan gjøre det meste for meg uten å ta for mye plass og som er enkel å rengjøre. Om jeg virker forvirret, er det nok fordi jeg er det. Jeg har kjøpt alt for mange kjøkkendingser som ikke har levd opp til forventningene og bare blitt stående.

Carisma sa for siden:

Jeg hadde braun før, nå har jeg denne: www.wilfa.no/katalog/product.php?productid=16285
Er på min andre, har slitt ut en... :flau:

Den gjør stort sett det samme som braun, men tar mindre plass siden den har en mellomstor bolle i stedet for en stor og en liten. Også koster den under halvparten....

Kitt sa for siden:

Følger noen små boller med Bamixen i hvert fall, men den er DYR i forhold til hva du får for samme summen av Braun!
Vil du ha en som kan gjøre nesten alt(ikke brøddeig eller stor pepperkakedeig:p) ville jeg gått for Braun!

Kanutten sa for siden:

Denne er kjekk!! :D

Rin sa for siden:

Okei! Siden jeg stoler så enormt på Kitt, har jeg nå også en Braun multiquick 5 patisserie-dings. :p Har bare såvidt pakket den ut og kikket gjennom bruksanvisningen.

Lurer dog på om noen kan bekrefte for meg at den kan hakke nøtter og male frø, og evt om den er sterk nok til å mose frosne bær i is/smoothies og sånt? - Regner jo med at den kan dette, men greit å høre med folk som har gjort det. :o

ftdmia sa for siden:

Gordon Ramsey sin er helt utrolig sexy! Har ikke sett en annen stavmixer som kan måle seg i kvalitet..(mtp. holdbarhet)

Bee sa for siden:

Det kan jeg garantere at den takler. Er stortsett slikt jeg bruker min til.

Grattis med nytt superverktøy!! :D

mayeliz sa for siden:

Ikke uten grunn at det er 10 års garanti på den :D
Det følger med fire kniver og et lite beger + mølla. Mølla kan garantert knuse både nøtter, is og frø :D Den er uunværlig og i øverste klasse ved bruk i varme vesker. I tillegg har den dessidert den sterkeste og mest slitesterke motoren.
Braun kjenner jeg ikke til - men jeg har hatt noe stavmixere i mi tid - men ingen kan måle seg med denne. Har du en gang brukt denne - ser du deg aldri tilbake ;)

Kanutten sa for siden:

:rodme: Fikk andre bilder på hjernen nå.....

Kitt sa for siden:

:rodme: Så hyggelig!:klem:
Som Bee sier, den maler nøtter og frø i den lille bollen og knuser frosne bær i den store og moser grønnsaker og du må prøve den i bearnaisesausen til Iset (#2). Aldri mer saus som skiller seg!:w00t:
Og jeg kunne fortsatt en stund til!;)

Grattis med en god invistering!:D

FrkMarge sa for siden:

jeg har netopp Tatt knekken på min braun stavmikser... IKKE prøv å lage mandelsmør i dem er dere snille.... de takler ikke det.:(

Nå sitter jeg her med en stavmikser og visp, men ingen hakker (foodprosessor) og trenger virkelig en ny IDAG!
Jeg vil ikke ha en kombimaskin igjen, jeg vil ha en STERK, STOR og ROBUST foodprosessor som kan hakke mandlene mine til smør uten at jeg risikerer å miste bestevennen min.

langaard sa for siden:

Svinkjerring!:lol:

Orkide sa for siden:

Bamix er jeg sikker på at har de beste stavmikserene.
Har en som er ca 20 år, brukes ofte.

Leser at andre sliter ut stavmixern, tror nok det lønner seg å kjøpe Bamix:)

Kitt sa for siden:

Og jeg tror at grunnen til at stavmikserene blir fortere utslitt er at de kan brukes til mye mer!;)
De har jo større boller, mer tilbehør etc. Ville jo ikke brukt min halvparten så mye uten alt tilbehøret!
Men skulle gjerne hatt en Bamix i tillegg, da!:) gal kjøkkengadget-samler
Denne [img]http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSm9bNGmfvhOs4k-TbX3d6DvHGb7NZ5-6Zxxq-yFXzUI3ZlUbN4iw[/img] eller denne [img]http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcT2hHd7VMPYr2eHwBeMVvLNa40ZXCCerOYKvT0O61UXbtNPkwuW8A[/img]

ftdmia sa for siden:

nei.. bare nei :P

Marina sa for siden:

Jeg jobber på et glassmagasin, og det er utrolig mange produkter jeg ønsker meg! Først og fremst en panne som steiker kjøttet (ikke koker), og som tåler HØY varme. Favoritten er støpejern fra La Creuset (gjerne hvit eller blank svart!).

Succeed2011 sa for siden:

Da har jeg bestilt Gordon Ramsey "sin" stavmikser. Den blir levert på døren om få dager. Gleder meg til å prøve den ut! :)

Så glad jeg fant denne tråden her altså :)

mimmi29 sa for siden:

jeg elsker min kitchen aid blender og stavmiksern :D Jeg er en kjøkkendings dame :P har masse forskjellig som aldri blir brukt heheh ;)

amritam sa for siden:

Da har jeg fått min Bamix i hus. Har ikke rukket å prøve den så mye ennå da, men den moser i hvert fall hvitløken, og er grei å ha til å blande ut kokosolje i shaken min. Og så står den der på kjøkkenbenken og tar nesten ikke opp plass i det hele tatt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.