Jeg er litt smådeppa idag. Vi har hatt en sånn gammeldags vekt...mekanisk (?)...men vi har funnet ut at den er så absolutt ikke til å stole på....den har svingt sånn fra dag til dag....så igår gikk vi til innkjøp av ny digitalvekt.
Det var et tragisk syn som møtte meg.....mange kilo mer....(trodde jeg hadde landa å 97 kilo, men neida....vekta viser 101,2) Så da får jeg begynne på blanke ark idag, onsdag. JEg som trodde at jeg hadde kommet under 100kg grensa.....for det gjør noe med en psykisk når man ser et to siffret tall på vekta...
Vet ikke hva som er riktig eller galt. Enten så har jeg faktisk ikke gått ned så mange kilo ( men det er litt vanskelig å tro det...da jeg allerede har begynt å få kommentarer på at jeg har slanket meg....så jeg må vel bare tro at jeg veide myyyye mer i utgangspunktet...)
Har vært i samme situasjon som deg. Kasta den gamle vekta mi som jeg har brukt i 25 år. Dro på Clas Ohlsson og kjøpte meg ei digital fancy vekt. Veide meg morgen etter og fikk helt hakaslep :eek:, da veide jeg plutselig 3 kg mer.
Har forhørt meg litt rundt omkring og jobber selv på sykehus, der fikk jeg beskjed om at man ikke skulle stole helt på de digitale vektene (det er vel derfor de ikke blir brukt på legekontor og sykehus tenker jeg), de viste gjerne mer, så du veier nok det den gamle viser.
Så jeg la bak meg den gamle vekta (kasta rett i søpla) og gøv på nytt med den nyinnkjøpte vekta, og det er den jeg følger nå. Det burde du gjøre også, glem det gamle.
Om den gamle vekta har vist nedgang på deg, så må du tenke at du heller veide mere enn du trodde, og har uansett vært kjempeflink til å gå ned 4 kg =)
Jeg synes du er flink jeg =)
Skjønner godt at du er sur jeg, har hatt sånn hyggelig vekt jeg også. Og så gikk den sund og jeg måtte over på en annen vekt, lengter ennå etter å se hva jeg trodde jeg veide. Fyttirakkern så surt det er, men en må bare se på at det går tross alt nedover. Og ned skal vi, stå på.
Takk for hyggelige ord. Ja det var skikkelig kjipt:(.....men når den største skuffelsen hadde lagt seg, så ble jeg litt full av F....og fikk enda mer lyst til å knuse vekta mi....:p:p:p Og med hjelp og oppbacking her fra så skal jeg klare det....har noen mål foran meg. Vi skal til Tenerife i april (ca 5 uker til) og vil gjerne føle meg litt mer vel enn hva jeg pleier å gjøre....så skal min mormor feire 80 års dagen din i oktober...og da skal jeg føle meg vel i kjole ( for første gang på det jeg kan huske...:o) og om ca 1 1/2 skal søstera mi gifte seg...og jeg skal ihvertfall IKKE føle meg som en hval da:o
Husk at du tydelig har gått ned i vekt selv om den nye viser mere enn den gamle.
Gå på og fortsett sånn som du har gjort synes du er kjempe flink jeg:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.