< Tilbake til oversikten

Gresk tilbehør?

Carisma sa for siden:

Jeg skal steke opp noe grytekjøtt i store biter i dag som jeg har hatt liggende, og tenkte å lage de litt som souvlaki. Sambo fikser Tzatsiki, så da mangler det bare litt tilbehør. Noen som har gode tips? jeg takler ikke å spise tomater (eller oliven) så gresk salat utgår... :rolleyes:

Gerd sa for siden:

Grønn paprika og løk i biter, enten rå (i ei skål med litt olivenolje og basilikum) eller tredd på pinner og grilla/stekt...

Areola sa for siden:

Squash, kanskje?

Carisma sa for siden:

Ser ut til at jeg heller mot stekt løk, paprika, sqush og kanskje litt aubergine, med smuldret feta ost over! :sikle:
Takk for tipsene :)

Gerd sa for siden:

Det hørtes snaskens ut jah :sikle:

LineJM sa for siden:

Ble inspirert:
Grilla aubergineskiver og squashskiver, med olivenolje og feta over, vips! en varm salat....

Carisma sa for siden:

Ja :)
Det ble ovsstekte grønnsaker: grønn paprika, rødløk, rosenkål, sopp, squash og aubergine, også frisk persille, salt, pepper, litt olje og smuldret feta på toppen. :sikle:

bambi87 sa for siden:

Hei:) Jeg synes at det er utrolig godt med stekt aubergine i skiver, og smuldre fetaost over aubergine når den er ferdig stekt:)

Cornelia sa for siden:

Jeg vill anbefale grillet eller ovnsbakt fetaost med oregano og olivenolje på! Pakk den inn i aliminiumsfolie og sleng den på grillen! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.