< Tilbake til oversikten

Lavkarbo - ketolyse

zee sa for siden:

noen som kan forklare meg forskjellen?

jeg sliter virkelig med motivasjonen nå for tiden... føler at jeg er flink til å spise nok fett og holder meg stort sett til 15 karb om dagen... men jeg går ikke ned i vekt!!

Kreta sa for siden:

Litt vanskelig å svare deg med så få opplysninger.
Skriv en typisk dagsmeny og hvor mye du veier så er det lettere.

Lavkarbo-kosthold tillater mye mer karbohydrater enn ketolyse som har 15g som grense for damer og 20g for menn.

Areola sa for siden:

Lavkarbo er en paraplybetegnelse på kostholdsfilosofier under 100 (?) gram.
Ketolyse, Skaldemann, Fedon, South beach, LCHF osv er alle lavkarbo, men lavkarbo sier lite om sammensetningen av maten.

De fleste som går på generell lavkarbo bør ha erfaring nok til å kunne justere karber mot fett, slik at kroppen tar best imot det. Ikke alle føler at de kan følge en filosofi godt nok, pga livsstil eller sykdommer, og har funnet en vei som funker for de. Vi reagerer alle forskjellig på hva vi spiser, og det som funker for meg, funker kanskje ikke for deg :)

Siden når har du ikke gått ned i vekt? Hvor lenge har du holdt på? Det er vanlig at det stopper litt opp etter det første store vektraset.

Gerd sa for siden:

Du har lest ketolyseboka og sjekka råda der?

Ellers så får du skrive opp en vanlig dagsmeny, så får vi se på det :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.