< Tilbake til oversikten

Spise ute i Oslo?

Snehvit sa for siden:

Er det noen som har vært på noen restauranter i Oslo i den siste tiden, som er greie for oss lavkarbo/ketolyse folk? :hungry: Begynner å bli lei Cæsar salaten på Peppes :blinke:

Carisma sa for siden:

Tapas-reastauranter er en sikker vinner, da kan du velge bort brød og poteene

Anne sa for siden:

Min erfaring er at du kan gjøre de fleste retter til lavkarboretter om du ber om det.
Dropp poteter og ris, be om salat eller mer grønnsaker uten gulerøtter og mais. Olje, smeltet smør eller creme fraiche isteden for saus....Majones i steden for dressing med sukker. Dropp brødet. Spis rent kjøtt, skalldyr, kylling og fisk og drøssevis med feks broccoli...avokado, asparges...hva de nå må ha.

De blunker ikke engang når jeg ber om dette....Du bestemmer!
Vanskeligst er det på restauranter som nesten bare har pastaretter.

Lykke til!:)

Snehvit sa for siden:

Har tenkt på det ja, ELSKER tapas! Men er det ikke mye sukker og mel i alle disse marinadene og sausene som er på alt?! Jeg er ikke veldig glad i så mange av ostene eller oliven... Så blir mest kjøtt :D

Snehvit sa for siden:

Takk!!!

Jeg syns mest problemet her er at jeg egentlig kunne gått inn på kjøkkenet og laget noe... For jeg "ødelegger" jo rettene deres... Blir jo ingenting igjen av den opprinnelige sammensetningen! Hehe... kanskje litt kresen der, men vil ikke be kokker endre ALTFOR mye på rettene ;)

Snehvit sa for siden:

Er det ikke mye sauser med sukker og sånt på mongolsk og kinesisk mat da? Som serveres på Djengis og MrHong?!?! :confused::confused::confused:

Carisma sa for siden:

Jeg tror det er større sjangser for sukker i de asiatiske sausene.
Mye sukker er det nok ikke i marinadene. Men man kan evt spørre.

Majja sa for siden:

Jeg hadde ikke på noe slags saus jeg, de stekte i så mye god olje at jeg ikke følte jeg trengte mer! Men du kan jo bare spørre, så er du sikker:) Det var ihvertfall mange forskjellige typer der, på Djengis Khan altså..:)

Anne sa for siden:

Jeg kan forstå det hvis du går til "Hellstrøm", men de fleste kokker vil lage mat til DEG! Ingen vet hva du kan spise.....av forskjellige grunner. Bortsett fra det er det sjelden hos "Hellstrøm-variantern" du vil ffå problemer...de lager jo lavkarbomat alle sammen:p

Schmoopy sa for siden:

Det er sukker i alt har jeg skjønt; sauser, dressinger, marinader osv osv.

Om vi skal ut og spise, så ber jeg om at poteter, ris o.l byttes ut med en grønnsalat. Ellers spiser jeg stortsett det jeg vil ha på menyen den skjeldne gangen jeg er på restaurant (ikke noe blandings produketer bare). Haraldri kommet ut av ketose etter et restaurantbesøk.

Styrer selvsagt unna sauser som peanøttsaus og slike ting da.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.