Sliter med åfå i meg nok fett- har kommet frem til at det muligens er derfor jeg har stoppet i vektnedgangen. Har skrevet et innlegg tidligere om at jeg også sliter med å overstige 6-7 g karbohydrater per dag.
Kan dere liste opp for meg hva og hvordan jeg kan øke fettinnholdet. Hvor mye er MYE fett, liksom? Fløte og bacom hver dag? Hvor mye av det`?
Er takknemlig for svar
Jeg spiser en helt del bacon pr dag, gjerne 10-14 skiver.. Når jeg blir lei smaken, heller jeg en ss fløte over, så går resten ned uten problemer:)
Ellers spiser jeg meierismør hver gang jeg bruker det, går ned litt nå og da:)
Og det funker på meg:)
Når det gjelder karbeinntaket har jeg ingen gode råd, jeg sliter selv med å få i meg noen.. Er ikke noe flink til å spise grønnsaker nei.. Trasi det der:(
MCT-olje (fåes på apoteket) består av mellomlange fettsyrer. De fordøyes meget lett. Cocosa er uraffinert kokosolje, som er meget rikt på MCT. En type har mye smak, den andre lite smak (den er for steking). Cocosa er dyrt. Innvandrersjapper har langt billigere kokosolje. Den er grunnleggende sett lik Cocosa, men har gått gjennom mer raffinering. Det er opp til deg å vurdere hva du vil ha.
En annen anbefalning er eggemelk. Den minner om fløte. Du kan godt bruke cocosa i den. Bland gjerne i litt vaniljekaffe, kanel, muskat eller noe lignende. Det gjør smaken mye bedre.
Hva med å lage sauser av fløte, dette er supert til kjøttretter. Ha i noen skjeer creme fraiche eller seterrømme.
Hell olje over salaten før du tar på dressing.
Stek alt i meierismør.
Har selv dilla på fløtesaus med løk, der ryker det fort mange karbs. Har nemlig også hatt problemer med å få i meg nok fett og karbs.
Sist jeg sjekket var det rundt 330 spenn per liter/kilo (alt eftersom du velger Bali eller den andre varianten). Innvandrersjapper tar langt mindre. Delfia-fett kan gå til nød. (Jeg er ikke helt overbevist om at det er særlig transfett i Delfia, bl. a. fordi kokosfett i utgangspunktet har svært få dobbeltbindinger, og gjerne hydrogeneres fullstendig, fremfor delvis; det er den siste prosessen som danner transfett).
Men fordelen med Extra virgin kokkos oljene, fremfor delfiafett, er at de lukter ordentlig kokkoes :)
Men jeg steker også i delfia fett innimellom, særlig asiatiske ting.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.