Er rimelig fersk her inne, og trenger en kjapp veiledning på hvilket søtstoff jeg bør velge. Er det sånn at man kan ha en type til alt (baking, matlaging, strøsukker osv), eller egner de ulike stoffene seg til ulike ting? Eller spiller det egentlig ingen rolle, -kun smak og behag?
Det er så mange fine oppskrifter her, men søtstoffene varierer (splenda, sukrin, stevia, fruktose, fribol, natreen, sakkarin osv osv). Gidder ikke å reise rundt for å få tak i alle. :)
Har inntrykk av at Splenda er det mest brukte. Det kan brukes til både baking, matlaging og som strøsukker. Ikke bruk vekt, siden Splenda veier 1/10 av vanlig sukker.
Noen er i mot å bruke splenda, for det brytes ikke ned, og forsvinner dermed rett ut i kloakken med resultat at hvis for mange bruker det så blir havet søtere...
Akkurat nå styrer jeg unna alt av søtstoffer, men det blir jo litt vanskelig i lengden, tror jeg. I hvert fall for meg som er så glad i søtt:rolleyes:
Takk for tips, skal få sjekka det ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.