< Tilbake til oversikten

Takk for meg, jeg gir opp

Mogvai sa for siden:

Etter drøye tre uker og +/- 0 kg kaster jeg inn håndklet :(
Jeg får det ikke til, og jeg vet ikke hva jeg gjør galt. Synes selv jeg har vært flink, og er i ketose hele tiden, men får ikke i meg nok fett og sliter nok med å få i meg nøyaktig mengder karber også. Men med den jobben og livsstilen jeg har klarer jeg ikke å veie hvert eneste måltid, og spise akkurat som jeg kanskje må på denne kuren.

Jeg har derfor funnet ut at jeg hopper av og fortsetter med lavkarbo (som jeg har gått ned 17 kg på tidligere).

Noe godt har det kommet ut av dette, da Jeg har lært meg at det går an å se andre spise kake uten å MÅTTE ha, jeg har lært meg å se andre drikke øl, mens jeg har drukket farris, jeg har lært meg å drikke te uten suketter og lært meg til at jeg ikke MÅ kose meg bare fordi det er helg.
Dette er ting jeg skal ta med meg videre i et liv med lavkarbo.

Takk for alle gode råd jeg har fått her inne, og lykke til på vegen nedover til et lettere liv til dere andre. :4klover:

Takk for meg! :)

nalana sa for siden:

Lykke til med Lavkarbokost. Håper det går bra selv om du velger å ikke være i Ketose og på Ketolysekur.
Kanskje Optimal ernæring kan passe deg bedre. Da kan du ha opp til ca 70 karber om dagen og da kan man godt gefylregne litt hvis man for eksempel går inn for å spise ca 50 gram om dagen. Da har man litt å gå på opp til ca 70. Sjekk ut Optimal ernæringsdelen her inne, og les gjerne boka "Bedre uten brød".
Du må fortsatt ha mye fett, men kanskje får du ideer til andre måter å innta fett.
Nok en gang, lykke til, uansett hva du velger å gjøre. Det finnes heldigvis mange veier til mål. :)

safran sa for siden:

Synd det ikke virker, men du finner nok en annen måte å nå målet ditt på. :) Lykke til!

Trulte42 sa for siden:

Jeg brukte flere uker før det begynte å ta av, og slik som kostholdet nå er så passer det meg perfekt. Masse god mat, og på lørdager er jeg ikke fanatisk. Det trenger jo ikke være noen feil, men at det tar tid....
Men uansett, lykke til videre.

Everio sa for siden:

Er jo ikke alle kurer som passer for alle nei. Masse lykke til med lavkarbo :klem:

luringen sa for siden:

maaaange har gått ned det de skal med fedon eller andre lavkarbovarianter. Lykke til.

Smiline sa for siden:

Tok meg nesten 2 mnd i ketose denne runden før vekten/cm begynte å forsvinne, og tolmodighet viser seg å ha lønt seg for min del. Synd du gir opp, men lykke til vidre på annen kostholdsprofil. :klem:

beths sa for siden:

Hmm, er ikke prinsippene ganske like i lavkarbo som ketolyse? Det er jo snakk om å gå i ketose på begge...

Alkazelters sa for siden:

Beths: Nei, det er ikke nødvendigvis snakk om å gå i ketose i begge. Lavkarbo er kun en generell betegnelse på kosthold med mindre karbohydrater. Det er ofte vanlig å regne at et kosthold under 100 G KH pr døgn er Lavkarbo.

beths sa for siden:

100 G? Da har jeg spist lavkarbo hele livet jeg da... og gått opp i vekt :)

trillian78 sa for siden:

Har du aldri spist poteter, brød, ris, pasta, sukker??? Kommer lett langt over 100 g om du inkluderer de i kostholdet ditt.

danish sa for siden:

Jeg spiser både hvit ris, poteter og sukker (ofte rent druesukker). Jeg kommer sjeldent over 50-60 gram, men det er uansett med moderate doser. Men det er bare meg, altså :geip:

Beths: Bare to store poteter vil gi deg rundt 80 gram karbohydrater. Når du i tillegg spiser brød og et glass juice til frokost, kommer du fort over hundre gram karbohydrat. Nordmenn flest får i seg rundt 300+ gram karbohydrater om dagen.

bubbletopp sa for siden:

Hællæ Mogvai!!!

skjønner deg så altfor godt... jeg holdt på i 4 uker på ketolyse dietten.. jeg har hele tiden trodd at jeg gjorde noe feil ...selvom jeg samtidig fulgte boken og ikke har vist hva jeg har gjort feil. Jeg har sendt forespørsel til DR. Torkil ..p.g.a at jeg trodde jeg eller var redd jeg gjorde feil fordi jeg har et annet helseproblem hvor så mye fett absolutt ikke er bra. Når kuren ikke virket og jeg gikk ut og inn i ketose om hverandre tenkte jeg at jeg gjør noe galt. den 4 uken ble jeg også veldig syk det varte en uke og til slutt ga jeg opp håpet om at Dr. Torkil skulle gidde å svare meg?? ( det etter nesten 3 uker siden jeg sendte han mail)og jeg synes det er KJEMPE DÅRLIG GJORT AT HAN IKKE SVARE PÅ MAIL. ( rask til å svare når det gjaldt bildene på hjemme siden sin...:()

Vel jeg har også gitt meg med ketolyse kuren og vil heller gå over til en blanding av min egen + Fedon:)

Vi gir oss ikke så lett:)

LYKKE TIL VIDERE!!! finner deg her inne et sted allikevek:)

Schnupsiii sa for siden:

Syns ikke du trenger å henge ut Dr. Torkil for at kuren ikke funka for deg :mad:

beths sa for siden:

Gjesp

scartz sa for siden:

Forstod jeg det rett hengte ikke h*n ut Torkil pga ketolysekuren, men pga mangel på svar på mail...

Men nå vet jeg ikke hvor mye svar man kan forvente, Torkil får sikker maaange mail daglig ang alt og ingenting. Det at han gir svar og råd gratis er jo kjempeflott!

bubbletopp sa for siden:

nei jeg henger ikke ut Dr. Torkil... jeg sa jeg synes det var dårlig gjort at han ikke svarte meg... Kuren er sikkert kjempe bra for veldig mange selv om den ikke var det for meg ... noe jeg synes var kjempe dumt:mad: jeg hadde virkelig tor på denne kuren... jeg sendte førts en mail til Dr. torkil og jeg fikk en tilbake hvor han stilte meg et spørsmål.. jeg svarer på den og hører ikke mer...så det var derfor jeg synes det var dårlig gjort...

At han i det hele tatt er her inne å svarer på mail gratis er jo kjempe bra..
kuren har fungert for utrolig mange og jeg kjenner selv folk som har gått ned masse på kuren:)

jeg er bare frustrert over min situasjon....

God helg !!

Jabba sa for siden:

Kan tenke meg at Torkild får MYE mail......så det kan hende det er en glipp.....
Send mail på nytt da vel... :-)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.