Kokkå sa for siden:
Er det fy-fy med all alkoholholdig drikke på lavkarbo, eller kan man kose seg med noe en gang innimellom...?evt. hva er best å drikke?
Kokkå sa for siden:
Er det fy-fy med all alkoholholdig drikke på lavkarbo, eller kan man kose seg med noe en gang innimellom...?evt. hva er best å drikke?
bærrgen sa for siden:
Jeg har hørt at man kan drikke noen hvitviner, meg jeg vet ikke hvilke. Og så sies det at man tåler mindre enn vanlig.
Anki1962 sa for siden:
Hei og velkommen hit!
Jeg selv har drukket vin og brennevin under hele kuren (holdt på siden midten av november 2008), og for min del så har ikke det ikke påvirket min vektnedgang, dette tror jeg er greit hvis man holder seg til vin (herav rødvin eller tørre hvitviner), og/eller hvitt/brunt brennevin, ikke likører eller noe som er søtt.
Det er flere steder her inne som anbefaler diverse viner. Av øl så hadde jeg holdt meg til Tuborg Lite, det er det lite karbo i, men dette venter jeg med til sommeren med sol og varm.
Lykke til! :stortsmil
Kokkå sa for siden:
Tusen takk for svar:)
Gerd sa for siden:
Ketolyse du går på? Da er det anbefalt (iflg. boka) å ikke innta alkohol de 4 første ukene. :)
Megvel sa for siden:
Dessuten blir man litt "billig i drift" på ketolyse, regn med at du tåler minst halvparten i forhold til vanlig.
elfi sa for siden:
Åh, er det derfor jeg tåler så lite for tiden :o
Skikkelig billig i drift, altså :D
Chunky sa for siden:
Jeg har drukket et farrisglass eller to med rødvin nesten hver dag fra dag en (118 gram per glass). Fettet mitt kan du få, men rødvinen er hellig :)
Det er det eneste jeg unner meg av mine fordums uvaner. Og jeg foretrekker det fremfor all verdens godterierstatning.
Jeg har ved et par anledninger gått 4-5 dager uten rødvin, men har ikke merket noen forskjell på vektnedgangen.
Om man blir "billig i drift" eller ikke har jeg ikke fått testet ut ennå :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.