< Tilbake til oversikten

Noen som kan hjelpe meg litt med mat når man skal ut og reise?

Nitja sa for siden:

Skal reise i morgen og reisa kan ta alt fra 5-8 timer (fly og båt) og de selger jo ikke akkurat så mye som er ketolyse vennlig på verken flyplassen eller båten..
Noen som veit om noe som er greit og ha med seg?
Noe som ikke er salat :-P

lokkebiff sa for siden:

Stek deg opp en stor omelett og ha i en matboks!
Kyllinglår/vinger.
Nøtter.
Koteletter.
Brokkoli er godt å tygge på.
Ostebiter.

Gerd sa for siden:

Jeg har opplevd at på både båt og på flyplassen så får jeg den maten jeg vil. Bestiller med ekstra salat :ja: Gjerne røkelaks, roastbeef osv..... Kutter ut brød og sånt :ja:

benam sa for siden:

ostebiter har redda meg flere ganger:D:D

Sesti sa for siden:

Kjenner til det der.. På steder hvor de ikke har så stort utvalg, begrenser det seg mye til baguetter og sånt..

men du har mange gode forslag over her, ostebiter og nøtter har hjulpet myyyye...
Eller kanskje en liten boks med reker i majones?
Det er godt det.. Eller kanskje noen ost/skinkeruller?

vossajinto sa for siden:

"egg og pølse Muffins"-ene som det ligger oppskrift på her inne.. veldig enkle å ha med seg i en matbox eller lignende..

Carisma sa for siden:

Mock danishene til nille er min absolutte "på farten" favoritt :)

Ramah sa for siden:

Kan man ha med matboks på flyet? Tenker på de nye, strenge sikkerhetsreglene. Kan jo ikke engang ha med en flaste Imsdal gjennom sikkerhetssjekken!

vossajinto sa for siden:

Imsdal får man ikkje ta med seg pga at det er flytende.. Og det er i OPNA flasker med vann at "terroristene" kan smugle med seg eksplosiv..

Men matboxer/ nister må man jo få lov og ta med seg..

Nenne sa for siden:

Kjøp drikke etter at du har gått igjennom sikkerhetskontrollen..... ;)

leyla73 sa for siden:

Mange gode tips, her.

Jeg har alltid nøtter med meg og kanskje noe ost. Roastbief eller noe annet kjøttpålegg kan du jo også hive i veska.

Jeg pleier også å ha med meg ei tom vannflaske som jeg pleier å fylle opp etter at jeg har gått gjennom sikkerhetskontrollen. Det har gått bra hver gang. Jeg prøver å gjøre det billigst mulig. Drikker ikke brus og har IKKE lyst å betale for vannet ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.