< Tilbake til oversikten

Legge på seg - før ketose

supha sa for siden:

Jeg begynte på ketolyse igjen på mandag og lurer på følgende:

Man spiser jo en del fett og hvis jeg bruker litt tid på å komme i ketose igjen, er det mulig at man rekker å legge på seg pga alt fettet, før man kommer i ketose?

Uff det her var dårlig forklart, er det noen som skjønner hva jeg mener:p

Bee sa for siden:

Jeg har ikke opplevd det, men jeg er som oftest i ketose under et døgn etter at jeg har begynt, så det har vel litt og si? :p

supha sa for siden:

Sist gang så var jeg i ketose etter et døgn, men iflg sticksen er jeg ikke i ketose nå. Kan det være at jeg spiste veldig mye karbs i helgen? Jeg sprakk noe veldig på fjelltur og skammer meg.:(

valleygirl sa for siden:

Ikke skamme seg, bare prøve igjen!:)

supha sa for siden:

Ja er jo bare å skjerpe seg. Men jeg veide meg på mandag, veide brått 3 kg mer. Kan det være karbolagrene som er fylt opp? Leste et eller annet sted her inne at man kan brått veie 2 kg mer pga karbolagrene.

Kitt sa for siden:

Og når karbolagrene er fulle, holder de på masse vann, som som regel er den vektoppgangen vi ser!

Det er ikke mulig å legge på seg 3 kg fett i løpet av en helg, lissom!;)

Carisma sa for siden:

Er nok mest vann ja :ja:
Det viktigste er å komme i gang igjen, så kroppen skjønner at den ikke trenger å lagre mer.
Forøvrig kan det være vanskeligere/ta lenger tid å komme i ketose for hver gang man avbryter.

Lava sa for siden:

Jeg skjønner hva du mener, og jeg tror ikke det skjer,
de første 3-4 dagene var jeg så lei i magen, full av mat og ikke
riktig god, jeg sa til typen:
Jeg vet ikke om dette er noe for meg
Kunne nesten ikke sitte eller reise meg opp, men så...
En dag løsnet det og jeg var så fin!
Dette er det siste du skal bekymre deg for! :klem:

scartz sa for siden:

På en annen tråd ble jeg godt forklart at man ikke legger på seg av fettet innen man er i ketose, men husker ikke hvilken tråd det var :( Men så svaret er ivertfall nei :p

supha sa for siden:

Tusen takk for alle svar. Nå føler jeg meg mye bedre:p. Man går liksom rundt og tenker på hva man har gjort feil osv. Blir nesten desperat.

supha sa for siden:

Det her er min tredje dag på ketolyse og stixene slår ikke ut enda. Har ligget på ca 160 g fett og 15-16 g karbo. Burde jeg ikke snart komme i ketose??

scartz sa for siden:

njah, rundt 3 dager ca :) Men du skal måle om kvelden, noen timer etter siste måltid! Ikke stol på stixs om morgenen :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.