Hei,
har prøvd å lese meg litt opp på dette, men har nok ikke helt forstått det som sies om det. Altså, dersom man har spist for mye karber i et måltid, hjelper det å kaste seg på trimsykkelen umiddelbart for slik å "tømme lagrene" og følgelig ikke gå ut av ketose?
vet ikke, men trening gjør iallefall at man kan oppnå ketose ved et høyere karboinntak, men det er sikkert individuelt og kommer an på når man trener og spiser.
Var ikke noe svar til deg...men det tar iallefall ikke lenger tid til du kommer i ketose igjen om du trener.
Veldig interessant spørsmål. Jeg vet heller ikke svaret, men jeg regner med at Pål har mer informasjon. Det er jo nettopp disse tingene han forsker på.
jeg vil anta at dersom man ikke har spist gruelig mye karber men bare har gått litt over så kan man tømme lagrene slik ja. glykogenlagrene vil jo bli brukt under hard trening? trodde glykogen og melkesyre hadde en sammenheng jeg?
Hei,
jeg tror man kan det. Den siste uken har jeg bare såvidt fått utslag på Ketosticks, irriterende, og tilslutt tenkte jeg at jeg kunne jo forsøke å få inn litt mosjon. :mad: Dermed tok jeg en tur på helsestudio i går og løp i 25 minutter på tredemølla, og måkte litt snø da jeg kom hjem. Da jeg kom inn og testet etter ca 1 time var Ketosticks nesten helt mørk lilla. (jeg drakk mye vann da jeg trente, også)
Jeg følte iallfall at det hjalp øyeblikkelig med litt mosjon. Ketose er slik jeg har forstått det forbrenning av fett, og når man bare ligger litt i grenseland for for mye karbohydrater, så er det jo ganske logisk? Jeg skal iallfall skjerpe meg, og forsøke å få mosjonert litt hver dag.:rolleyes:
Men det er sikkert begrenset og varierende fra person til person hvor mye ekstra karbohydrater du kan "unne" deg ved å gjøre dette, og sikkert ikke å anbefale som en vane. Vanen bør være lite KH og mer og mer mosjon:spent:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.