< Tilbake til oversikten

Brødstenger

konepone80 sa for siden:

jeg mener jeg har sett en oppskrift på sprøe brød stenger her et sted, er d noen som kan hjelpe meg?

konepone80 sa for siden:

takk skal du ha:)
hva betyr jbk?

lokkebiff sa for siden:

Johannesbrødkjernemel.
Karbohydratfritt, smakløst fortykningsmiddel som kjøpes på helsekost.

Up-and-down sa for siden:

Jeg skulle teste en variant av brødpinnene som kjeks til "ost og kjeks" og gjett om jeg var fornøyd.

Første runde hadde jeg i litt revet jarlsberg og litt revet parmesan i tillegg til pizzakrydder. Det bleit litt tykk røre, så jeg smurte det utover med litt olivenolje på skjeen. Drysset over litt flaksalt på toppen. Stekte ved litt lav varme på slutten, og lot de ettertørke på rist. Utrolig gode - omtrent som tapaskjeks!

Lagde også en variant uten ost, men med sesamfrø. Her ble røra litt mer tyntflytende, men også utrolig gode. Savnet ikke vanlig kjeks til osten. Skal sannelig teste ut flere varianter. Kanskje en søt også! Og lurer på en kjekkebrødvariant med litt solsikkefrø og linfrø i. Kanskje sammen med ost. Kan knapt vente med å prøve! Nam! Nam!!!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.