< Tilbake til oversikten

Pastiller

tarantellamor sa for siden:

Jeg oppdaget for en uke siden at det fantes flere pastiller med stor mengde sukkerlkoholer foruten store ifa.

Ekstra pastiller med mange herlige smaker ( caramell og sjokolade bl.a..) Det inneholder 87 grem karber pr 100 gram hvorav 87 gram er sukkeralkoholer.

Kan man spise alle slike pastiller der karbene er sukkeralkoholer? Så sangtt kroppen og magen tåler det?

For det hjelper meg veldig....

Maimor sa for siden:

Jeg vet ikke helt,men jeg tror det. Skjønner ikke helt hva forskjellen på dem og store IFA skulle være i tilfelle? :vetikke:

Spørsmålet er vel heller om det er lurt å opprettholde sukkersuget ved å spise andre søtstoffer, men det er jo en annen diskusjon da.

Dietorelle sa for siden:

De Ekstra du snakker om, får vekten min til å stoppe opp ihvertfall. Har tygget gule Dent en stund, men kuttet ut det nå og spiser bare store Ifa...må ha det bare:-)

Kitt sa for siden:

Mange av disse pastillene er søtet med sorbitol og xylitol.
Det skal vi ikke ha på ketolyse!
Disse stoffene oppfører seg som sukker i kroppen, så det er best å holde seg unna sånt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.