Har studert litt på produktene til sukkerfritt.com
Er det slik at jeg kan bruke disse produktene til å dekke søtsug av og til? Noen av produktene under godteri har jo kun karbohydrater som stammer fra sukkeralkoholer (som igjen er fra acsultam og andre ikke-glykol omgjørlige søtningstoff).
Jeg ville holdt meg unna så lenge som mulig, ikke sikkert magen din tåler det heller. Prøv heller å kjøp en sukkerfri anton berg før du bestiller noe som kanskje kroppen ikke takler. Jeg spiser store IFA og den overnevnte sjokoladen innimellom. Søtt trigger dessverre søtsuget.
Har selv bestilt litt varer fra dialife.dk. Masse godt, men magen var ikke helt enig ;)
Ser tråden din om sjokolade også, sier som jeg sa der. Best og holde seg unna, man skal jo liksom komme seg ut av de vanene som gjorde oss overvektige til å begynne med. Det og spise kunstig søtning hele tiden som gjør at sukkerbehovet aldri gir seg, vil jo føre til at du alltid går og fyser på noe søt, dermed spiser kunstig søtning hele tiden.
Ang sukkerfrie godiser så vær forberedt på at du kan reagerer kraftig på en del av dem... Men det varierer litt det der, hvis jeg spiser vanlig Anton berg-sjokolade så får jeg fryktelig vondt i magen, og alt renner tvers gjennom. Men jeg bruker den til å lage kake, og da får jeg ikke vondt i det hele tatt, selv om det renner ved store mengder..
Jeg fant noe i Sverige som skulle inneholde maltitol og noe som het isomalt, som da skulle være en sukkeralkohol, og dermed "lov". Jeg spiste ikke all verden av disse dropsene med dette i, 40 g kanskje (?), og det endte med magekramper fra helvete.. Det er noe av det vondeste jeg i mitt liv har vært borti, kramper som varte og varte og varte i flere døgn.. Jeg var på do noen tusen ganger i løpet av de dagene, og det rant og rant og rant..
Så pass deg som for dem som har isomalt i seg hvertfall, skumle saker det der!
Jeg opplevde noe lignende i helga, får romlende og "rar" mage av Heistad gelen, men brukte den i ostekakae, og merket ingenting. Så jeg tror at man man "må" skeie ut bør man hvertfall ikke spise ting alene. Spis det sammen med noe ordentlig og lovlig.
Men er helt enig i at man bør unngå det i det lengste :ja:
Man ser vel ikke på en sjokolade som ett måltid hvis man tenker på at man skal unne seg noe annet enn mat :)
Jeg spiser min sjokolade på lørdagskvelden sammen med vann og koser meg masse, men tror nok ikke fett og proteiner hadde gjort samme kosen :)
Enkleste er nok å teste ut selv hva man tåler og ikke tåler. Noen kan fint spise sjokolade uten å date toalettet resten av kvelden mens andre igjen knapt tåler en bit før de fyker avgårde. Og da kan gjerne det å bruke det sammen med noe være en løsning :)
Man ser såklart ikke på det som et måltid sannsett, men kroppen gjør kansje det?
Personlig så liker jeg veldig godt valnøtter som 'snacks'. Om man spiser noe søtt, så kan man prøve en neve med nøtter før/etter, bare for å teste om det hjelper :)
Sisla: Joda, skjønner den:)
Men jeg har spist godis med isomalt en gang etter dette, og det endte med oppkast og ekstreme magekramper...
Så ville nok satsa på et bedre avføringsmiddel ja!:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.