< Tilbake til oversikten

Stort skall av tanna falt ut - what to do?

mofe sa for siden:

Hatt en skarp kant på ene tanna i flere måneder nå, også spiste jeg nettopp en IFA, og den fikk nok tak i kanten, for nå er en relativt stor flate av ene tanna mi borte.. Ca. på størrelse med en halv lillefingernegl.

Har fra før time hos tannlege om tre dager, bør jeg komme meg til han før det?

Vil tanna bli mere skadet frem til da om jeg ikke gjør noe? Det iser veldig når jeg trekker inn pusten raskt, ellers er det ikke vondt, bare ubehagelig med de skarpe kantene.. Virker som det er det øverste laget som er borte, da det som vises nå har en litt mørkere farge. Emaljen kanskje?

Nå er det iallfall bekreftet at pepsi max skader tennene ja.
:har vært storforbruker i over 5 år:

energibunten sa for siden:

jeg mistet halve baksiden av en fortann under. Tannlegen sjekker om tanna vil holde eller om den må forsterkes, evt om du vil kosmetisk fikse den. Tannrota sitter jo fortsatt fint på plass så tanna klarer seg så langt jeg har fortstått.

mofe sa for siden:

Det er en av tennene bakerst i høyre underkjeve, så hvordan den ser ut er ikke så nøye.. Men det må jo fikses på, emaljen er jo borte..

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.