< Tilbake til oversikten

Kreativ bruk av ergometersykkel?

valleygirl sa for siden:

Må sykle mer! Har en knallbra sykkel som jeg bruker innimellom og har blitt litt flinkere i det siste. Bra for dårlig kne, en herpa muskel osv og ja, vekttapet blir vel bedre også. Men så er det jo ikke å komme forbi at det er sinnsykt kjedelig og at jeg etter noen kilometer blir helt lam i smykkeskrinet. Så hva gjør man for å holde ut? Se på tv, film osv greit nok, men jeg liker å kose meg med filmen, ikke sitte og pese samtidig. (De som tenkte skittent nå, får ta det på egen kappe:) )
Musikk på øret, ja bra, men de må jeg allikevel glo i veggen. Så andre gode ideer? Strikke? Lese (har noen sett bokstativ til sykkel?:))?

bærrgen sa for siden:

Jeg pleier å ha en god lydbok på øret :)

beths sa for siden:

Er du interessert i å lære et nytt språk?
Jeg har lastet ned podcast med spanskkurs GRATIS og aldri har tiden gått så fort på sykkelen før, og så lærer jeg noe fornuftig i samme slengen. Jeg fant det på itunes men det finnes nettsider der du kan laste ned ulike podcaster hvis du søker litt, eks "learn spanish". Min heter coffebreak spanish og jeg har lastet ned sikkert 100 snutter som er utrolig lærerike. Desse er gratis og så går det an å kjøpe mer på nettsidene deres.

Ellers kunne du vel prøvd lydbøker men det blir gjerne det samme som du sier ved film; ønske om å slappe av i stedet.

valleygirl sa for siden:

takk for tips, tror jeg skal prøve det!

Areola sa for siden:

Hva med å laste ned serier? De er ofte korte nok til at det ikke gjør noe om man faller litt ut. Sitcoms, for eksempel de varer i rundt 20 minutter.

valleygirl sa for siden:

Laster ikke ned fordi det som regel er mot opphavsrett og jeg er imot å bryte den. Men det finnes kanskje nettsteder som tilbyr lovlige?

Carisma sa for siden:

Du kan se flere av seriene fra NRK på nettsidene deres. Samme med tv2 tror jeg?

Men jeg er uenig i at lydbøker er for avslapping... Jeg bruker alltid lydbok på øret når jeg f.eks gjør husarbeid, går tur, kjører bil langt... Problemet er at jeg nesten ikke får gjort noe lenger uten en lydbok.. :rolleyes:

Areola sa for siden:

Nrk har et kjempestort arkiv vi kan se gjennom på [url]www.nrk.no[/url]
Tv2 tror jeg ikke har noe gratis, men masse om du først betaler, tror jeg. tv3 har de fleste egenproduserte seriene sine på sine sider :)

Skautrollet sa for siden:

Smykkeskrinet Vally?? :D Sitte på en pute kanskje?:p

Jeg har sett bokstøtter på treningsstudio, men vet ikke hvor de kan kjøpes.
Men hva med et par vekter slik at du kan move overkroppen samtidig?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.