< Tilbake til oversikten

Rasende festlig

Chunky sa for siden:

Så i dag var liksom dagen. I går manglet jeg 200 gram på å komme innenfor "normalvekt". 200 gram til en BMI på 24,9. Peanuts!! Hadde bestillt hornorkester, englesang og halvkilo kvitseidsmør på senga. La inn en dobbel treningsøkt i går, droppet mitt o'hellige glass rødvin og la meg grisesulten rett etter barne-tv for å ketolysere meg skikkelig grundig i løpet av natta. Men hva skjer??? Hooppet på badevekta i dag morges, og vekte nabolaget med et primalhyl når jeg oppdaget at den viste 800 gram OPP! Erre mulig? Det er så jeg får lyst til å vise fingern til både Atkins, Torkil og Lutz med en snickers i ene hånda og loff med sirup i den andre.

Vel, vel. Det er vel bare å smøre seg med tålmodighet nok en gang, og la denne $#"/()!! luremuskroppen leve sitt eget liv...

God morgen til alle, forresten :)

valleygirl sa for siden:

Dakars!!!!!
Føler med deg og ler samtidig av beskrivelsen! Men det er surt når man er så nærme at man kan kjenne smaken av det. Eller vent, er det bare ketoseånde?

Det er NÅ det er på tide å blir fandenivoldsk! Gå på, angrip, riv og slit!

Chunky sa for siden:

Vær du trygg! I dag blir det ikke noe SB12. I dag skal jeg dele mitt nederlag med alle rundt meg. I dag skal de få spa meg ut av treningsstudioet i en dam av svette. Og i morgen, ja i morgen skal jeg:

1. Veie meg uten vått hår
  2. Sørge for å ha kjølt ned vekta i frysern over natta
  3. Smyge meg ut på badet, uten hornorkester, uten fyrverkeri og uten noen som helst forhåpninger

Det er min plan akkurat nå

sirimor sa for siden:

Uff da...det var ikke noe morro. Og du som var så flink!
Jeg skjønner godt din frustrasjon ja, rett og slett urettferdig!

Men jeg tenkte på en ting..vin kan jo være vanndrivende, og siden du ikke drakk noe igår, så kanskje du rett og slett lagret ekstra væske denne gangen? Bare en tanke altså.
Nei, for at du skulle ha lagt PÅ deg er jo helt usannsynlig. Kanskje det kan være årsaken?

Lykke til videre:) Ikke gi deg:heia:

Adriane sa for siden:

Hva med at du har fått en kg muskler?? Kanskje:)
[color=purple][/color]
Og du, ikke hopp på badevekta, kanskje den ble sur? Smyg deg på.

Chunky sa for siden:

Haha, kanskje du har rett. Tok jo telemarknedslag på vekta i pur glede og spenning. Prøvde deretter å trøste den, true med å putte den i frysern, skremte med hekser og troll og førsøkte å bestikke med smultringer uten at det hjalp nevneverdig.

safran sa for siden:

Skjønner frustrasjonen. Veldig.

Vibeke-67 sa for siden:

Men jeg går alltid opp når jeg legger meg sulten, og ned når jeg spiser på kvelden. >Spesielt hvis jeg tenker at - ååå, så mett jeg er! Og dagen derpå så tenker jeg, sikkert minst 500 gram opp. Men det er alltid ned. Lykke til! :klem:

Damita sa for siden:

skratter meg ihjel Erremulig å skrive så bra? klarer ikke stoppe å le

Det er tydelig at vekta er uvenn med deg, så trusler hjelper neppe. Kanskje du heller skulle godsnakke med den? ;)

Skjønner frustrasjonen din veldig godt. Men herrejemini så flink du har vært da! :heia: Skulle ønske det var meg som hadde 200g igjen sukk Tror nok noen av grunnene til vektOPPgangen din er beskrevet av de andre her, så ikke tenk så mye på det. Ta heller en runde med vekta i helga, og test den ut på mandag.. Kan hende den er i bedre humør da ;)

Ha en vidunderlig dag :klem:

traller litt for en herlig chunky :D:D:D hiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaa

Chunky sa for siden:

Ny dag nye muligheter.. Resultat i dag: 700 gram NED igjen, så det kan se ut ut som Sirimor hadde rett. Det var nok bare vann. Jeg skulle jo helst sett at Adriane hadde rett da, og at jeg hadde fått en ekstra kg muskler. Eller at trusselen om at alle slemme badevekter ender sitt liv med straffearbeid på Tjukkholmen hadde noen virkning.

Men da har jeg i hvert fall bare en stusselig hekto igjen til Nirvana. Jeg har ikke tenkt å være like tøff i trynet i dag. Går det, så går det. Skal late som om jeg ikke tenker på det en gang. Mens jeg måker snø og måker snø og måker snø og måker snø :cool:

Forresten, kanskje dette gir en liten tankevekker til dem som bare veier seg en gang i uken? At det kan hende du ikke klaffer med dagsformen til både deg selv og en litt småschizofren badevekt akkurat på veiedagen? Jeg veid meg daglig og blitt vant til svingninger. Denne siste svingningen var uventet, men ikke helt uvanlig.

Ha en fin søndag :)

Damita sa for siden:

100g igjen, heldiggris ;)

Jeg veier meg i utgangspunktet en gang i uka, men jeg lusker meg på vekta nesten hver dag for å se at det går rette veien. Så ja, jeg er vant til en vekt som svinger.. Det er no en gang sånn at 1kg mat, uansett antall karber eller kalorier, veier 1kg.. Og kroppen bruker ca 24t på å fordøye denne maten.. Så spiser jeg mye en dag, så veier jeg naturlig nok mer dagen etter. (med mindre jeg har fart på magen og er limt fast på ramma :p ) Og jeg sliter med vann i kroppen, det skal nesten ingenting til før jeg får det. Bare bittelitt mer salt mat den en dag, og fingra og beina hovner opp. (sitter med 10 tommeltotter og sprengte legger nå) Og klart dette veier også.. Men, alt i alt går man jo ned uansett, det er bare slike dager som ødelegger for veiedagen. :)

Skål for chunky :full:

traller i vei :D:D:D Hiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaa

luringen sa for siden:

hehe...artig. Flott innsats uansett. Og det derre BMi er oppskrytt;)

caz sa for siden:

Åhh, tenk så deilig det blir å en gang kunne kalle seg normalvektig sukk, blir nesten litt misunnelig :-P
Kjempebra jobbet :-) et pr hundre gram er jo såååå nære :-D

Tempranillo sa for siden:

Ja, det er noen tall som man jakter på i ukevis, og da de endelig står å skinner i LCD-displayet på vekta, kan man nesten bli litt svimmel. Hører englekor i det fjerne og vurderer å sende en Spekeskinke i posten til Skaldeman hver gang. Nå er det magiske 25kg som lokker.......den som lever sunt får se:D

Chunky sa for siden:

Det er klart BMI regnet ut på en så enkel måte som vekt delt på kvadratet av høyden er feil for de aller fleste. Men for å få en gjennomsnittsverdi må noen ligge over, noen ligge under og noen helt perfekt midt på. That's me :)

Jeg har høytidelig vedtatt at om jukse-BMI passer for noen som helst, så må det være meg. I hvert fall akkurat nå :stortsmil

Chunky sa for siden:

Endelig! Den siste hektoen satt som limt til kroppen, og har ledd mot meg fra vekta hver dag den siste uken. Men nå har vi tatt endelig avskjed. Ønsker hvert gram alt vondt på reisen, og håper de brenner i hel....

(jippi....;))

Damita sa for siden:

Juhuuuuuuuuuuuu :heia::heia::heia::heia:

Nå kan du sende vekta på feriekoloni! ;) Dævven, du har vært flink altså! Tenk, du er ferdig.. Juhuuuuuuuuu :D:D:D

tar en festtrall for chunky Hiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaaa

Anki1962 sa for siden:

Du er kjempeflink Chunky, stå på.........................

Skål for karboforumets glade venner :full:

screwball sa for siden:

Gratulerer - deilig følelse det der!

BMI: Jeg var en innbitt motstander av BMI og skyldte på tung beinbygning og mye muskler for at min var så høy.
Men når fettet forsvant viste det seg at den kanskje har noe for seg?
Mener enda det er en dårlig måte å måle ting på, og tror nok reell fettprosent er det som er interessant.

nalana sa for siden:

Gratulerer til Chunky, og takker for en morsom start på dagen.
For rasende festlig, det ble tråden også! :D

Chunky sa for siden:

Takk, takk :)

Er ikke helt i mål ennå, men FOR en følelse å se at det nytter! Nå slapper jeg helt av på sjarmøretappen, men lavkarbo er jeg helt sikker på at jeg kommer til å fortsette med for alltid. Dere er alle herved invitert i 100-års dagen min i 2069 :p

caz sa for siden:

Gratulerer så mye :-D

Pearl sa for siden:

Denne tråden ble en skikkelig oppmuntring. ............ til slutt. :appaus:

Skautrollet sa for siden:

Gratulerer! Du har vært utrolig flink!

Men å true vekta med hekser og troll.... Hmmm...skeptisk...

Anki1962 sa for siden:

Jo jo jo vi tror på snåsa vi, eller gjør vi ikke :rolleyes: :eek:

Damita sa for siden:

Danser innom [ATTACH]5841[/ATTACH] med en :klem:

Ha en vidunderlig dag :D:D:D hiiiiiiiiiiihaaaaaaaa

Chunky sa for siden:

Haha - er det før eller etterbilde?

Og jeg gir opp - hvordan klarer du å legge inn ani-gif?

Damita sa for siden:

Klikker på SVAR eller på AVANSERT.. da får du valg om å legge inn bilde (binders)..

Ha en fortsatt herlig dag :D:D:D

Chunky sa for siden:

Hmmm.... Jeg gjør alltid det, men du får dem sånn pent og pyntelig inne i teksten, mens jeg får en sånn barnslig ramme rundt. Jeg ser også at det står html-koder i dine innlegg, mens det står ittno hos meg. Kan være noe med nettleseren. I så fall får det bare være. Jeg har ikke tenkt å begynne å bruke Internet Explorer for å få det til :)

Damita sa for siden:

Ja ser det.. jeg bruker opera da.. Hater IE..

Skjønner ikke noe jeg nå.. skratter

Chunky sa for siden:

Hadde du bare visst hva jeg jobbet med, så hadde du skjønt hvor ufattelig PINLIG dette var for meg [ATTACH]5859[/ATTACH]

Taratei :)

Damita sa for siden:

skratter Det var alt du trengte å si, så funka det :p La du ikke merke til det? [ATTACH]5860[/ATTACH]

Hiiiiiiiiiihaaaaaaa

Chunky sa for siden:

[ATTACH]5864[/ATTACH] Fant ut hvordan det funket da, skjønner du vel [ATTACH]5864[/ATTACH]

Damita sa for siden:

Ja det syns jo :) Men hva var det du gjorde feil da? sånn at jeg vet til evnt andre spør..

[ATTACH]5865[/ATTACH] jiiiiiiiiihaaaaaa

Chunky sa for siden:

Jeg lastet bare opp vedlegget og lukket vinduet. Tenkte ikke på å trykke på bindersen en gang til :flau:

Damita sa for siden:

Åååååååå.. skratter Er DET alt som skal til for at det skal bli sånn altså? Ja da vet jeg det og.. Hehe, lærer noe nytt hver dag :D:D:D

Chunky sa for siden:

Det satt DYPT inne å spørre om hjelp, men takk skal du ha :lol:

Nå er det en overhengende fare for at jeg kommer til å teppebombe forumet med obscøne bilder fremover, og det er helt og holdent DIN skyld ;)

Damita sa for siden:

gapskratter Da tar jeg på meg skylda, og gleder meg til å se resultatet :p

Hiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaa

Damita sa for siden:

Sånne mener du?

[ATTACH]5866[/ATTACH]

skratter

Damita sa for siden:

Og da har forsåvidt JEG et spørsmål.. Hvorfor ble den sånn? Hvorfor må man klikke på den lissom?

Chunky sa for siden:

Du er ikke klok! Vet du ikke at HP er medlem av OTTAR?

[ATTACH]5867[/ATTACH]

Damita sa for siden:

gapskratter

[ATTACH]5868[/ATTACH]

Damita sa for siden:

Hiiiiiiiiiiiiiiiihaaaaaaaaaaa [ATTACH]5910[/ATTACH]

Ramler innom med en tirsdags:klem: Ha en superduper herlig dag.. :D:D:D

Impulsiw sa for siden:

Skulle ønske jeg kunne sende 40 kg overvekt til helv*** i åpen båt!!

Artig lesing og gratulerer med "normal" BMI :heia: :heia:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.