< Tilbake til oversikten

Snaddermiddag

trudern sa for siden:

Forsøkte å legge denne inn tidligere, men finner den ikke igjen...

Her er en av mine favoritt-oppskrifter. Også elsket av ungene...

500g brunet kjøttdeig
1/2 boks creme fraiche el kesam
ca 350g godt avrent spinat
1/4ts pepper
1ts salt
1/2ts muskat
revet ost

Bland alt (unntatt ost) sammen og la det trekke på svak varme i 2-3min. Legg det i en ildfast form med revet ost over. Stekes i ovnen til osten er gylden. Ca 250gr.

Adriane sa for siden:

Høres veldig godt ut, og kan spises av både små og store:)

trudern sa for siden:

Ungene får pasta eller ris ved siden av :)

solanolsen sa for siden:

mmmm.ja dette er godt,bruker å lage lignende middag,men med mer pepper og litt lök til,i dag stekte jeg også sopp og lytt brokkoli sammen med spinat,Hadde foruten craime fraishe også litt flöte oppi.En liten klikk balsamvinäger gjör susen.Ble såååå mett av en liten posjon,Man kan virkelig variere mye med denne kosten og bli god å mett.

quebec sa for siden:

hva gjør den eddiken for smaksløkene våre egentlig`?
har en stående i kjøleskapet, men uåpnet.
kan den være medå sprite opp lavkarbomiddager kanskje?

:)

men det hørtes skikkelig ut som en snaddermiddag ja :)

Debussy sa for siden:

Dette lager jeg også - og det er en av mine desiderte favoritter. Resten av familien spiser med pasta til.
Jeg har ikke tall på alle gangene vi har servert "grønn kjøttsaus" når vi har besøk av mange og ikke skal ha festmiddag, akkurat!

Laget i dag, og jeg spiste den grønne kjøttsausen med tomat/rødløk-salat til. (Jeg pleier ikke å gratinere i ovn, men strø ost over ved servering. Litt enklere, og like godt.)

Jeg bruker gjerne et helt beger med Creme Fresh + en dæsj fløte - det blir nydelig! :)

cocos sa for siden:

er dte meningen man skal bruke spinat som har vært frossen? Hvor lenge før bør man ta den opp??

Alltid bare brukt fersk spinat, men er så lei av at halve posen består av råtne spinatblader..

Debussy sa for siden:

Jeg lager alltid av frossen spinat - er så greit å ha i fryseren, så kan man lage enkel middag på kort tid.
Hvis jeg tar den opp om morgenen, er den tint til vi kommer hjem fra arbeid, men jeg har mange ganger tatt den opp når jeg startet middagslagingen, tint den litt i mikro og så tint resten i selve kjøttsausen. Ikke noe problem!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.