Jeg bakte lolly pop brødet etter alle kunstens regler, men akk,:( det ble mislykket! Jeg hadde lagt linfrøene i vann, men selv etter 3 timers steking var det helt fuktig i midten.Ikke godt! Lurte på og hive hele greia, men så fikk jeg en ide!
Jeg skjærte " brødet" iskiver og lot det tørke i ovnen på ca 75 grader inntil det var knusktørt. Avkjølte det og tok det deretter i food- prosessoren, kjørte det til en passe grov( ikke altfor fin) blanding. Deretter tok jeg noen skjeer av dette blandet med yoghurt og en liten teskje Heistads syltetøy.Deilig frokost! Og så godt som det metter! Deilig å slippe og hive mat!:p
Resten av "muslien" oppbevarer jeg kjøig i tett boks!
PS! Jeg har også laget musli etter oppskriftsboka til Annika Dahlqvist, men jeg syntes min versjon var minst like god!
Jeg er blitt veldig glad i lollipoppbrødet og prøver stadig ut forskjellige varianter,lyse/mørke osv.For å få "tørt"brød tar jeg alltid å knuser,med stavmikser,alle frø som skal i.Prøvde,som du,å legge linfrøa i vann,brødet ble blødt......:confused:Prøv deg frem,ikke gi opp,du fixer det til slutt:pIdeen om musli var lur....................:D
pppssst...forresten... når man knuser linfrøene, får man nyttiggjort seg næringsstoffene i de også! bla omega 3!
helsekosten selger ferdigknuste linfrø
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.