< Tilbake til oversikten

Noen som har hørt om tilsatt sukker i spekemat?

mofe sa for siden:

Jeg har vært i ketose noen dager nå, men ikke i dag tidlig. I går kveld spiste jeg en god del spekemat, kjøpt på Rema, "spekematskalker" fra Nordfjord. Ingen innholdsfortegnelse.

Kom på nå at jeg mener å huske å ha lest at noe spekemat kan ha tilsatt sukker, andre som har hørt det samme?

mofe sa for siden:

Ehm, brukte feil smileysymbol, skulle vært spørsmålstegn :rolleyes:

Anne sa for siden:

Spekmat kan være innsatt litt druesukker....Mener jeg har sett det på innholdsfortegnelser. Vann og druesukker. Ihvertfall er det sånn med bacon.

Men mofe...av en eller annen grunn så har det ikke så mye for seg å måle om morgenen...Skal bare måle om kvelden. Lite ketonelementer i urin om morgenen. Ikke fortvil...du er sikkert på plass i kveld, men det kan hende du binner vann en stund, men det vet du jo :klem:

Og kanskje nettopp av den grunn så blir stoffer vannet ut i kroppen...?
Ha en fin dag!

mofe sa for siden:

Endret innlegget ditt Anne, du hadde skrevet navnet mitt :p

Har sikkert lært engang å ikke måle om morgenen, er bare det at det er et par-tre år siden jeg sist var i ketose :)

Takk for link, det er en bra side :ja:

Hm, da får jeg kanskje gå utifra at det er druesukker i denne spekematen? Selv om jeg enda har tilgode å finne noen næringsinnhold-oversikt med sukkerinnhold..

mofe sa for siden:

.. og der var jeg plutselig i ketose igjen, så så mye druesukker kan den ikke ha inneholdt.

Mystisk. Spekeskinke er så godt! Spesielt med juksegrøt ved siden av (cottage cheese med stevia, fløte og kanel)

Anne sa for siden:

Sorry...kom akkurat på det og skulle inn å endre nå:o Takk. Beklager :klem:

Anne sa for siden:

:) Nei er nok ikke det...fant ikke noe jeg heller, så da er det nok kanskje at kroppen har litt mer enn vanlig med vann om morgen eller noe....:cool: Vi går videre....:p

Gracella sa for siden:

Er det ikke omvent da? At morgenurinen kan inneholde ketoner siden vi har "fastet" hele natten og derfor er det ikke en god indikator på at man er i ketose?
Jeg heller mer til at det kan være en dårlig stixs?? De er jo ganske skjøre, disse stixsene etter som jeg har skjønt.

Det beste tidspunktet å måle seg på er vel ca to timer etter middagen.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.