lizzemor sa for siden:
Jeg skal aaaaaldri spise den igjen! Magen gikk ho helt amokk:/ Kan nesten si smertene var verre en rier til tider! Fy F! Jeg tåler dårlig melk men har da aldri reagert slik på sjokolade før!
lizzemor sa for siden:
Jeg skal aaaaaldri spise den igjen! Magen gikk ho helt amokk:/ Kan nesten si smertene var verre en rier til tider! Fy F! Jeg tåler dårlig melk men har da aldri reagert slik på sjokolade før!
Iset sa for siden:
Det er søtstoffet, Maltitol. De fleste reagerer heftig på det. Jeg får fødselsmerter og kraftig renneræv, kan ikke spise mer enn kanskje 50 gram før det braker løs.
lizzemor sa for siden:
Ahaa!!
[LEFT]Avførende virkning:
Søtningsmiddelet Maltitol kan ha en drivende virkning på magen og man bør ikke overstige en dagsrasjon på 80g. Dette betyr at man kan bruke godterier søtet med Maltitol som avføringsmiddel. Mengden vil avhenge av den enkelte persons sensitivitet. Mer om søtningsmiddelet Maltitol finner du her.
[size=2][/size]
[color=#808080][/color]
Noen alternativer jeg kan spise da?[/LEFT]
Areola sa for siden:
Jpp. Maltitol. Jeg gikk den en kilo fra en dag til en annen etter å ha spist en neve sukkerfritt godteri med malitol. Jeg trodde jeg omtrent skulle dø.
Tone-G sa for siden:
Jeg har nettopp oppdaget den sjokoladen- For en nytelse:sikle:
Tror jeg tåler det meste jeg :lol:
lizzemor sa for siden:
Ja den er nydelig!!:( Er aspartan like ille? (om det skrives slik) :P
Har kjøpt heisatd sin gelè som er søtet med det stoffet! håper virkelig jeg tåler den!!!
journey sa for siden:
Slik hadde jeg det forrige uke.. litt sulten på vei hjem fra jobb, og med en pose bringebærgodis fra Sukkerfritt i bilen.. Innen jeg var hjemme var nesten hele posen tom. Trodde jeg skulle omkomme av smerter! :eek:
Kunne ikke bøye meg ned engang, det var HELT J....LI!!!
Men jeg tåler litt Anthon Berg da. Har aldri prøvd å spise hele. Men omtrent en halvpart går fint. :)
Iset sa for siden:
Aspartam er ikke like ille nei, ikke for de fleste. Jeg kan drikke litervis med lettbrus uten å få magetrøbbel, mens jeg kan spise kanskje 50-60 gram sjokolade med maltitol før jeg sprayer ned porselenet. Lakitol reagerer jeg ikke SÅ heftig på, det finnes i bla. en sjokolade som heter Stella Premium, som selges i helsekosten og snopeforretninger.
lizzemor sa for siden:
Hjelepes, mye god hjelp å få hær gitt:):)
Du har geniale svar du iset:P:P hahah
safran sa for siden:
Unnskyld at jeg ler, men velkommen i klubben. :humre:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.