Jeg sliter litt med å komme på tilbehør til å ha til diverse retter,
salat kan vel bli litt tamt i lengden.
skulle kansje ha oprettet en egen lenke for det?
jaja, uansett.. noen som kan gi meg noen brae ideer til tilbehør jeg kan ha vedsiden av kjøtt til middag, istede forr potet, ris, pasta etc? :)
Sjekk under oppskrifter.
Det finnes masse: blomkålmos, brokkolimos, jukseris (av blomkål) fløtegratinerte grønnsaker. Bare fantasien som setter begrensninger.
Her har du oppskrift på Cole Slaw,en amerikansk kålsalat:Finhakk en liten kål,tilsett 1dl ekte majones og 1dl creme fraiche,1ss fransk sennep,litt sitronsaft.Finhakk en liten röd/gul lök,Bland allt godt og smaksett med MYE pepper,ta gjerne litt mer av det andre og.Blandingen blir ennu godere om den får stå i kjöleskapet et par dager.En porsjon,100g inneholder ca 4carbs.Godt ved siden av en saftig kjöttbit!
Jeg sliter også litt med tilbehøret, har prøvd både jukseris og blomkålmos, men det smaker for mye blomkål..! :p Frister å smake "potetmos" av røde linser.. Men det er ikke helt ketolysevennlig, mer fedon. Grønnsaker holder bare til ett visst punkt føler jeg :p
Min favoritt som potetmoserstatning er knutekålmos.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.