< Tilbake til oversikten

Vektstopp i 3 uker nå

supha sa for siden:

Jeg lurer på hva jeg gjør for noe galt. Prøver å holde meg til ca 50-100 karbohydrater hver dag, trener 3 ganger i uka + gåing frem og tilbake på jobben ( ca 50 min hver dag). Eneste jeg ser er at jeg har spist ille lite kalorier. Har ligget på ca 1200-1300 kcal. Kan det være at kroppen tviholder seg til næringa???

Dette er hva jeg spiser til vanlig:

Frokost: 2 fiber plus med gulost m/ agurk

Lunsj: Salat med feks fetaost, olivenolje og egg.

Middag: Kjøtt/fisk med grønnsaker evt litt bønner.

Kveld: Smoothies av bringebær og litt nøtter.

Megvel sa for siden:

Helt klart, det der er jo ingen ting! Spis bra mat og se om det slipper.

supha sa for siden:

Jeg har ikke lagt merke til at jeg har spist så lite kcal da jeg har vært mest opptatt av karbs:p Jeg har bare spist meg mett til hver måltid. Glemte å si at jeg spise også litt nøtter som mellommåltid. Har kuttet de ut en stund for å se om det var det som gjorde at vekten stoppet.

Megvel sa for siden:

Er du forøvrig sikker på dette med karbsene da? Det er ikke mye karbser i menyen over. Og husk at det er best å legge dem inn tidlig på dag heller enn sent, om alt er i smoothien din!

supha sa for siden:

Det er en del karbs i bønnene da. Og i fiberplus er det ca 10 karbs. Jeg ligger nok rundt 40-50 tror jeg. Smoothien er ikke så mye da. Kun bringebær, vann og nøtter. Kanskje jeg har regnet feil`?

Megvel sa for siden:

Dette er som nevnt lite mat, om du ska holde på sånn må du hive innpå med fett for å gå ned?

supha sa for siden:

Lunsj: Grønn lollo, tomater, paprika, purre, agurk og 1-2 ss brune bønner.

Middag: VAnligvis blomkål og brokkoli. Ofte opptil 150-200 gram av hvert. Ca 120 gram med brune bønner:)

Megvel sa for siden:

Tror du ligger rundt 30kh jeg da.
Da sulter du kroppen med lite fett og lite mat og den holder fast. Som du sier.

luringen sa for siden:

du spiser da aaalt for lite? Og veldig lite fett

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.