< Tilbake til oversikten

Hva kan jeg lage av dette?

Charl8 sa for siden:

Tok ut en kylling filet i dag tidlig til tining, men nå som jeg kom hjem for å finne ut hva jeg skulle ha ved siden av fant jeg ut at det ikke var så mye i kjøleskapet. Det jeg har er:
-bacon
-rosenkål
-brekkbønner
-fløte

Noen som klarer å finne ut en god middag av dette????
Hadde vært flot med litt hjelp, er alt jeg har, og har ingen penger

Gerd sa for siden:

Da hadde jeg tatt å krydra kyllingen, surra rundt litt bacon og stekt godt på begge sider i stekepanna i godt med smør. Så hadde jeg stekt brekkbønner og rosenkål med på slutten, og "toppa" det hele med en skvett fløte. Og latt det surre litt under lokk (ttil kyllingen er gjennomstekt)
Jeg vet ikke om rosenkål passer attåt da, for det spiser jeg ikke....
:D

Carisma sa for siden:

Rosenkål passer til ja! :ja: Ellers så kan du google rosenkål bacon, så får du opp noen oppskrifter på ting som ser godt ut. så kan du bare steke kyllingen ved siden av.

klarasophie sa for siden:

Om du steker kylling og bacon, og slår en skvett fløte oppå og lar det surre en stund, så har du en kjempe god rett! Jeg bruker å ta ost på toppen også, men det her du vel ikke så da får du sløyfe den! Så kan du jo ha rosenkål og brekkbønner ved siden av. :)

Iset sa for siden:

Åååh rosenkål med bacon, og gjerne også litt fløte, er en av mine yndlingsretter! Jeg pleier å koke rosenkålen litt, ikke helt ferdig, og så kutter jeg den i fire. Så steker jeg den sammen med bacon, litt salt og pepper og heller på litt fløte, ikke mye. Så lar jeg det surre til baconet er ferdig og rosenkålen passe myk. Dette er også veldig godt gratinert i ovnen med ost over.

FANTASTISK!

Kitt sa for siden:

Jeg elsker rosenkål og meierismør!:sikle:

Iset sa for siden:

Ikke minst! Hver gang jeg koker vanlig rosenkål (eller andre grønnsaker, spesielt brokkoli) har jeg en gedigen klatt med godt smør nedi gryta etter at vannet er helt ut, og lar det smelte inn. :slurp:

elfi sa for siden:

Åhh, ummm, jeg er også veldig glad i rosenkål! Dette blir middagen i dag - gratinert i ovnen ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.