< Tilbake til oversikten

Sjokolade og ketolyse

Pondus31 sa for siden:

Hei,

Jeg tar krom og gud vet hva for å dempe søthungeren, men for tiden er jeg utrolig godtesjuk. Så jeg har et par spørsmål.

Er det lov å spise sjokolade under ketolysekuren i det hele tatt?

Dersom ja;

1. Mørk sjokolade (70-86% kakao) - kan jeg spise karbokvoten min her?
  2. Sukkerfri sjokolade - da med søtningsmiddelet Malitol. (her er det 6g karbo fra sukker og 43 fra sukkeralkoholer). Kan jeg spise karbokvoten min her?

Hvilken av de to øverst er best for meg?

Jeg vet at karbene bør komme fra grønsaker, men av og til er det ikke fristende :)

Hannehk sa for siden:

Når mitt sug er for uutholdelig bruker jeg spise sukkerfri sjokolade søtet med maltitol. Tror nok at på ketolyse så bør en holde seg borte fra andre sjokolader.

luringen sa for siden:

kan du ikke prøve cocosa/sjoklade evt kakaovarianten?

Nitja sa for siden:

fått dilla på Anthon berg sin sukkerfri sjokolade jeg da..
den er 3 g kbh pr 100g og sjokoladen er på 45 g (om du spiser hele slik jeg gjør :P) så da blir det rett under 1,5 kbh..

Pondus31 sa for siden:

Cocosa mikset med sjokolade?
Jeg har nemlig kjøpt et glass av dette stoffet - men hva bruker jeg det til ? :)

Schnupsiii sa for siden:

Jeg ville nok prøvd meg forsiktig frem når det gjelder store mengder sjokolade søtet med malitol. Magen min går helt berserk etter kun en halv plate Anthon Berg, tør ikke tenke tanken på hvor mange timer på do flere hundre gram av denne typen ville gitt meg :(

Kitt sa for siden:

Jeg smelter 175g cocosa (med eller uten kokossmak) sammen med en Anthon og heller opp i små konfektformer. Tilsetter litt hakkete paranøtter eller kokos.
Da kan jeg få i meg fett OG spise sjokolade på en gang!:D

akita sa for siden:

flott tips, endelig noe "fornuftig å bruke cocosaen til, nam nam:D.
Skal prøve dette til helga..

lokkebiff sa for siden:

Nei!! Ingen av tipsene over er flotte!! Desverre...

Det dere driver med er å trigge søthungere (som er normal og som kommer i starten)
Et "flott tips" er å bekjempe denne og bli kvitt den!!

Blubba sa for siden:

Hvis jeg blir veeeldig fysen, som heldigvis ikke har vært så ofte enda, spiser jeg Anthon Bergs sukkerfrie med 1,5 karb, eller Atkins bar med 2 netto karber.

Ellers synes jeg det kan være godt med noe så enkelt som en dl pisket kremfløte med litt søtningsmiddel og en teskje kakao......Det blir sjokoladekrem...Nam. Og med et par nøtter på toppen er det skikkelig digg.

Traxior sa for siden:

For min del så dempet jeg sukkerhungeren i starten med Sprite Zero og hasselnøtter. Nå drakk jeg en sprite zero tidligere i dag, og det var ikke godt lenger. Har ikke spist eller drukket noe med sukkererstatning på 3 uker før i dag, og nå som jeg drikker vikingfjord lavkarbo, så smaker det sukkerlake. Jeg skal i barnebursdag neste helg, og da blir det masse kaker. Min svigerinne insisterte på å lage ett alternativ for meg, men jeg har igrunn ikke lyst på, så hvis de må ha noe for meg, så blir det nok bringebær og mascarpone.

Madamim sa for siden:

1. Nei, ikke bruk karbokvoten din på sjokolade. Den skal komme fra grønnsaker fortrinnsvis
  2. Dette er det "beste" alternativet...i valget av to onder.

Det aller beste er å jobbe med hodet sitt og bruke kuren til å bli kvitt søthungeren, ikke lett, men det er mulig.
Men, ikke spis alle karbene i form av sjokolade!

Pondus31 sa for siden:

i valget av to onder :)

Javel, jeg skal bli flinkere!

Takker!

Schmoopy sa for siden:

Bare dumt å drive og spise 'lovlig' sjokolade hele tiden eller andre ting med masse kunstig søtning. Du ender bare med og aldri miste søthugeren og gå og fyse hele tiden.

Greia med kuren er liksom at man skal komme seg ut av de dårlige vanene man har hatt, og det gjør man ikke om man trigger søtsuget hele tiden;)

lokkebiff sa for siden:

Aaaaah, du har skjønt det!!! :ja:

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.