hei.
jeg har nå gått på ketolyse siden 19 januar. har gått ned 4.7 kg og er fornøyd med det( selvom man alltid vil at det skal gå fortere;)).
Lurer på om alle tar kelolysetabl? for ejg har nemmelig ikke begynt på dem. Har de noen virkning?
Jeg er også ganske fersk på lavkarbo/ketolyse. Jeg tar vitaminer hver dag. Slike som skal inneholde "alt" man trenger. Men om man må ha de ketolysetablettene i tillegg vet jeg ikke. Men jeg lurer også på det :-)
I do :ja:
Tar ingen sjans på å mangle viktige næringsstoffer underveis pga kostholdet. Og siden det sies at det hjelper forbrenningen er valget ganske enkelt :p
jeg tar heller multivit fra helsekosten, for de kjenner jeg til og vet at opptaket er bra! tillegg tar jeg litt magnesium og omega 3, og prøver å få tatt litt c vitaminer også, siden jeg ikke får i meg frukt.
Jeg tar de, men har funnet ut at jeg ikke tåler den ene typen noe særlig. men tar de andre. Særlig påpasselig med magnesiumen. ellers får jeg "harahjerte", leamus og kramper i leggene. :rolleyes:
Jeg tok ikke tabletter første del av kuren i fjor.. Å da opplevde jeg ofte å få kramper i bena, jeg var veldig sliten i tillegg.. Etter at jeg startet på tablettene syns jeg alt går mye lettere:ja:
Hva?? Er det varierte grønnsaker i ketolysetablettene? :stortsmil
Skjønte hva du mente da :)
Jeg har også kjøpt dem, men har funnet ut at jeg ikke er skapt for å ta tabletter 3 ganger om dagen, så jeg forsøker å finne meg en multivitamingreie med noenlunde det samme i.
Jeg kjøpte meg en slik dosettboks på apoteket. Det hjelper altså :ja:
Vet at torkil har skrevet innlegg i tråder før om sånne multvitaminer. Anbefaler det ikke, fordi at enkelte vitaminer skal ikke taes sammen, fordi de hindre opptak av hverandre i kroppen :ja:
Tar dere alle tre typene, eller er det nok med et av dem. Jeg er ikke plaget m leggkramper eller noe sånn. Syns det blir dyrt å kjøpe alle 3 typene også. Hvis jeg skal kjøpe en av dem, hvilke burde jeg kjøpe?
Tja, hvis man kjøper alle koster det, etter prisene på ketolyse.no, 350 kr. De varer i 7 uker, så det er 50kr uka. For å være sikker på at man før i seg alt man trenger. Syns ikke det er så avskrekkende jeg... :rolleyes:
Jeg tar bare sink/selen og magnesium.. Visste ikke at ketolyse hadde flere tabletter jeg.. De har ikke det der jeg kjøper dem asså:) Hva annet er det tro?
Spør deg selv: Tok eskimoene ketolysetabletter når de gikk på lavkarbo kosthold før de kom i kontakt med resten av verden?
Vær litt skeptisk. Kan være at bøker og tabletter er laget først og fremst for at noen skal tjene penger. Aldri undervurder griskhet og folks ønske om å tjene penger på andres desperasjon.
Det opplevde jeg også...
Hvilken var det du ikke tålte? Jeg får vondt i magen av sink/selen så de har jeg kutta ut... Magnesium tar jeg dobbel dose av... Krom/Kalium merker jeg er godt for blodsukkerstabiliteten...
Jeg har veldig tro på tablettene...:)
Nei det tror jeg ikke... Men jeg tror heller ikke at den maten vi får tak i idag, uansett hvor "rein" den er, er i nærheten av å inneholde alle de næringsstoffene eskimoene fikk i seg den gangen heller! Ei heller at vi klarer å balansere kostholdet vårt så bra som naturen klarer/klarte det...
Skulle gjerne vært det foruten, men må nok innse at vi trenger litt hjelp :rolleyes:
Jeg tar alle ketolysetablettene. Og husker det nesten alltid. Tar i tillegg både Omega-3 og andre kosttilskudd.
Ketolysetablettene har en rekke positive effekter, blant annet hjelper de til med forbrenningen, demper søtsuget og motvirker kramper i beina.
Ketolysetablettene er komponert slik at vi får maksimalt utbytte av stoffene i dem. Det er for å få best mulig opptak i kroppen at en skal spre dem utover dagen.
I en tablett som inneholder "alle vitaminer og mineraler du trenger", vil en del av innholdet faktisk gå til spille fordi noen av stoffene virker mot hverandre! Du betaler altså for noe som du ikke har glede av.
Ja, det er mye penger på en gang å kjøpe dem samlet. Men det er nok ikke dyre tabletter i forhold til hva du får ut av det. (Og det er vel ikke så mye mer penger enn mange av oss har brukt på godteri og annet tull før vi begynte på ketolyse, kanskje?:D)
Så dumt, det er de jeg ikke tåler :( Men nå tar jeg metformin (så ofte jeg husker) og merker generellt ikke blodssukkervariasjonene veldig lite når jeg er på ketolyse.
Tar krom og selen, men ikke magnesium. Har enda ikke merket noe til krampene. Men kjemper hver gan jeg skal ta tablettene, og brekker meg hver gang av de selen tablettene, for fy f** for en smak og lukt!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.