Siden jeg er ny på dette så er jeg meget usikker på karbohydratene på denne, men mener selv att det skal gå bra, også smaker det himmelsk.
ingrediensene bruker jeg å ta litt en dasj her og en dasj der:)
1 pk kjøttdeig
taco krydder.
salat bruker kinakål selv men andre salater funker også.
3dl creme fresh
ost
hvitløk og chilli etter smak.
kan også ha oppi løk, jalapenos og slikt etter smak.
stek kjøttdeigen og tilsett taco krydderet.
del opp salaten og bland inn creme freshen.
hakk opp løk og det andre en vill ha oppi.
legg kjøttdeigen i bunnen av en ildfastform,
legg det man vill ha av chili, hvitløk, ev. løk, jalapenos og slikt oppå der.
før man leger salaten med creme fresh på toppen.
så til slutt strør man ost oppå dette, setter det i ovnen på 200 grader til osten smelter.
er som sagt usikker på karbohydratene i ett par av disse produktene.
men det smaker himmelsk:)
mhm. den er kjempe god:)
brukte å bake den som taco pai, med pai bund under, var kjempe godt det også, men nå nårr minimalt med kalorier som skal inn, så er vel ikke det aktuellt lengre. :(
mente karbohydrater.
og i hodet mitt så er kinakål også salat. hehe:)
og den holder seg fersk fin og krunchy under hele stekingen. det smaker himmelsk:)
og som jeg forsto på de andre, så var den lav på karbohydrater,
men det kunne være greit å lage sitt eget taco krydder.
Spisskummin (eller hvordan det staves) lukter og smaker som tacokrydder... og er uten sukker.
Hindus tacokrydder er uten sukker...
Legg noen skiver sopp eller squash i bunnen av ei form, legg deretter kjøttdeigen krydra med overnevnte krydder og div grønnsaker, og topp tilslutt med ost..
Gratiner i ovn... Knallgodt og få karber! Spis salat og rømme til!
First Price har som mange andre passer nevnt en tacosaus som inneholder få karber...
I ett annfall av galsap (steke salat!!!) prøvde jeg denne i dag. Siden jeg går på skaldemann og av mangel på "riktige" matvarer brukte jeg rømme og vanlig iseberg salat. Ellers lagde jeg mitt eget taco krydder etter oppskrift her inne. Samt kjøttdeig og Ost.
Og, suprise suprise.. Det smakte himmelsk. Og veldig lite karber også. Bare de fra rømmen og isebergsalaten.
Tror jeg må prøve denne en gang - høres skikkelig spennende ut....
Men såpass mye cf - smaker det litt "surt" da eller? Er ikke så veldig glad i den rømme / cf smaken.....
Jeg hadde en hel salat oppi... Åsså hadde jeg tacosausen i, nesten på toppen (under osten) :) Var digg! Alle saftene (kjøtt, creme fraiche, salsa osv) blander seg, og smaker dødsgodt :sikle:
Øh, hva mente du nå? Dette er lavkarbomat som består av kjøtt, fett og grønnsaker. Jeg ville nok tilsatt litt mere grønt, feks paprika for å få nok grønnsaker.
Har nå regna på følgende....:
200 g isbergsalat
100 g løk
100 g paprika
10 g hvitløk
3 dl creme fraiche
500 g kjøttdeig(uten karber)
ost(uten karber)
Tacokrydder (uten karber)
Det her bir faktisk nesten 40 g karbhydrater det...da medregnet kostfiberen....så det blei ikke så reint lite heller....halverer derfor løk og paprika, og bruker kun 1 dl creme fraiche...da blir det iallfall ikke mer enn ca 17 g i hele greia...
Du skal ikke telle med kostfiberen, kroppen tar ikke opp det.
Testa på diett.no nå (kan være feil på diett, men jeg husker ikke hva), og kom fra til 24,5 karber. Det meste kom fra løken og cf'en.
Testet ut tacograteng i går... NAM NAM :) Jeg laget eget krydder (etter oppskrift her inne) som var ganske bra (tror jeg skal lage litt sterkere neste gang), ellers brukte jeg kinakål (noen som vet hvor mange karbohydrater det er i kinakålen?) som i denne oppskriften tilføyde bare tomat og løk selv. Ser også nå at løk inneholder karbohydrater...Hjelp... Blir jo bare mindre og mindre på "nei-lista".... Skal spise resten av gratengen snart :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.