< Tilbake til oversikten

Koteletter i italienske omgivelser

Carisma sa for siden:

I dag var jeg så heldig med slumpemiddagen at jeg bare MÅ dele!

Først stekte jeg nakkekoteletter, krydret med urtesalt og pepper. Så stekte jeg sopp i stekesmøret fra kotelettene. (en halv blå boks fra first price) Litt pepper og salt på disse også. Sammen med de kuttet jeg opp og stekte en ca 5cm lang bit purre.
Mens dette surret la jeg en liten teskje urtesmør med oliven på kotelettene.
Da soppen og purren var passe stekt, helte jeg på i underkant av en dl fløte, og et par skjeer creme fraiche. Så kom den store avgjørende tingen: Jeg hev oppi en stor spiseskje rød pesto! Rør rundt, og la putre til det er tykt.

Ved siden av serverte jeg brokkolimos ala Gerd, med bitelitt CF og en stor skje revet parmesan.
:sikle:

Anki1962 sa for siden:

Nam nam, dette hørtes godt ut, det må prøves i helgen

nalana sa for siden:

Ble inspiret av denne i går jeg. Skulle ha middagsgjester og hadde lyst til å prøve noe nytt. Gjorde som du beskrev med soppblandingen, men jeg hadde stekt kotelettene i chilli, paprika og pepper. Og så la jeg dem i form etter å ha forstekt dem litt. Hadde også saus til, siden jeg serverte med poteter til gjestene. Hadde litt av sausen sammen med kotelettene inn i ovnen. Ble veldig bra gjestemat og vi hadde et hyggelig måltid.
Soppblandingen ble spesielt kommentert, så jeg takker og bukker for flott tips. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.