< Tilbake til oversikten

3 uker på ketolyse og ned en kilo

amidela sa for siden:

Har nå gått tre uker på ketolyse kuren,og gikk ned 2 kilo første uka. De to siste ukene har jeg gått opp en kilo. Skjønner ikke helt hva jeg gjør feil jeg!
Jeg går vært i ketose hele tiden!

En typisk dag ser slik ut:
Frokost, noe kjapt (dårlig tid så morgenen :P) feks agurk eller noen ostebiter.
Lunsj, salat med agurk, fetaost, purre, rapidsalat, paprika, noe kjøtt. Heller litt olje fra fetaosten over salaten. .
Middag, kjøtt (som regel svinekjøtt, kylling eller kjøttdeig. Har ofte brokkoli og purre til. Dette steker i masse smør.
Kvelds,ostebiter,brieost.. Har spist sukkerfri sjokolade og litt bacongull innimellom.

De siste to ukene går jeg altså gått opp en kilo. Noen som kan ha noen god idé om hvorfor? Har kuttet ut sukkerfri sjokolade og fløte i ett par dager nå,for å se om det kunne være det,men merker ingen forskjell enda hvertfall.

Impulsiw sa for siden:

jeg pleier å gå opp før jeg skal ha besøk av Tante Rød ;) ELLER hvis jeg har spist noe salt kvelden før jeg veier meg.. :D

Ellers kan man lett få i seg litt mye energi hvis man spiser mer enn en neve baconcrisp/nøtter per dag...

Carisma sa for siden:

Baconcrisp er salt, som binder mye vann.
Eksempel fra egen erfaring: Drakk pepsi max, og spiste bacon crisp i helga (ganske mye av begge deler), gikk opp 1,5 kg... :eek:

Mosepjusk sa for siden:

Hei,
Drikker du nok vann?
Tar du Ketolyse-tablettene?
Ikke gi opp :smile:

amidela sa for siden:

jeg drikker masse vann. Drikker kun vann. Jeg tar tablettene også. Har ikke planer om å gi opp,men kjenner jeg begynner å bli litt utålmodig!

Areola sa for siden:

Har du gått ned noe før du begynte på ketolyse, hva spiste du i ukene før du begynte?
Og hvor mye vil du ned, og hvor mye veier du?

safran sa for siden:

Jeg opplevde nøyaktig det samme, men begynte å gå ned igjen da jeg kuttet ost, fløte og rømme.

amidela sa for siden:

Jeg gikk ikke ned noe før jeg begynte på ketolyse. Gikk heller litt opp, fikk ny jobb for noen mnd siden,og var før veldi aktiv i jobben,mens den jobben jeg har nå er veldi stillesittende. Jeg hadde ett vil jeg si normalt kosthold,med unntak av at jeg spiste litt for mye sjokolade :/ jeg veier 99 kilo og vil helst ned til hvertfall 65 kilo.

Impulsiw sa for siden:

For å vite hvor mye du egentlig spiser kan det være lurt å plotte det inn på [url]www.diett.no[/url]. Da ser du hvor mye kalorier du får i deg også, i tillegg til karber, fett og proteiner...

Min@ sa for siden:

Rart at du har gått opp.. men trener du eller er aktiv? i tillegg er masse vann veldig viktig.Jeg har vært i ketolyse i 4 uker og har gått ned 10 kg.. Men jeg trener,går turer og har brukt kosterstattere.Det funket for meg

Kristina S sa for siden:

Helt fantastisk! :) Godt jobbet. Hvor mye veier du? :) Lurer på dette fordi jeg lurer på om det er mulig at jeg kan gå ned så mye også, så fort!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.