Jeg kan godt svare kjapt, men vet ikke helt om jeg kan hjelpe deg....:p
tror ikke det fungerer på helt samme måten...
Om du har akkutte behov, så kan du ta magnesium 300mg (3 tabl) eller du kan ligge deg på magen og rulle frem og tilbake over en ball, eller maaasere magen selv med strykende bevegelser med solen (akkurat den veien tykktarmen går) eller du kan massere hakekløften din. Eller du kan spise masse aprikoser,- men ikke mange av de gule, for de har svoveldioksid i seg og er ikke helt heldige,- det må være de brune. :)
Atkins anbefaler ikke hele linfrø. De kommer like hele ut igjen. Det aller beste er å knuse dem og ha dem i en shake eller lign. De hjelper godt mot forstoppelse
Jeg har ikke problem når jeg spiser 1-2 fiberrik hver morgen. (wheat bran på engelsk)
Her er hva Atkins sier om saken:
og her er litt til:
[left]
If adding more fiber in the form of vegetables to your diet isn’t doing the trick for you, try a dose of crushed flax seeds to relieve your constipation. This excellent natural remedy is available at any health-food store. Stir 2 teaspoons into a glass of water and drink it down in the evening—you’ll probably get results the next morning. Oat or wheat bran is another natural approach. An alternative is a bulk-forming sugar-free fiber supplement made from psyllium (Fiberall®, Metamucil®). These products are available as powders, capsules and wafers; use as directed on the package. Unless your doctor recommends them, don’t use chemical or herbal laxatives or stool softeners. These products can cause uncomfortable cramping and diarrhea, and their effects may remain with you for several days.
Tok en toppa spiseskjed som hadde ligget i vann i et par timer. Får se om det virker :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.