Nitja sa for siden:
En kopp blir 190 ml ferdig drikk..
og det er 1,3g kbh pr 100 ml.
men så står det herav sukker (laktose/glukose) 0,85g.
Kan jeg trekke fra de 0,85g da?
Nitja sa for siden:
En kopp blir 190 ml ferdig drikk..
og det er 1,3g kbh pr 100 ml.
men så står det herav sukker (laktose/glukose) 0,85g.
Kan jeg trekke fra de 0,85g da?
Jabba sa for siden:
Hvilket merke er det?
blåbær sa for siden:
Nei, det kan du dessverre ikke. Det er sukker.
Nitja sa for siden:
kjøpte det på ICA er merke confecta, de hadde masse forskjellige smaker på div i den serien..
Nitja sa for siden:
Oki, dumt, men var jo ikke så mangen kbh i den uansett :-)
nøtta sa for siden:
var det bare 1,3 ?? det blir jo ikke mye i en kopp.
Nitja sa for siden:
står at på 100ml ferdig blanding (blandes med vann) blir det 1,3 kbh
Impulsiw sa for siden:
Confekta? Hørtes fristende ut :sikle: Lenge siden jeg har drukket kakao...
Nitja sa for siden:
confecta ja.. 70% kakao eller noe i den dur står det på den...
Nitja sa for siden:
Dette er hva som står frempå pakken (er to poser som henger sammen)
Confecta
72% cacao
Superior Dark Chocolate Drink
Løvetann sa for siden:
Jeg brukte mye sånne Confecta-poser da jeg gikk på Grete Roede på 90-tallet. Mener å huske at det var mye tilsetningsstoffer i dem. Er det fortsatt det? Jeg er nokså sikker på at jeg ble mer deprimert på grunn av alle tilsetningsstoffene, så jeg er litt skeptisk.
Produktet ser jo interessant ut. www.confecta.no/pages/produkt%20sider/lavkalori/morksjokoladedrikk.html
Tips: Det finnes det jo noen oppskrifter her inne på mer naturlig kakao, også. Hvis en vil unngå tilsetningsstoffer …
Nitja sa for siden:
Den var ikke noe god så ble med en slurk :-P
Impulsiw sa for siden:
Greit å vite...da kjøper jeg IKKE den :lol:ellers går det an å bruke 1 dl fløte og 2 dl vann.. kakao og søtstoff og lage egen da :ja:
Nitja sa for siden:
Det stod at den kunne blandes med melk også (og da sikkert følte også vil jeg tro) så kan være den blir bedre da..
Men den var ikke noe god på smak med vann hvertfall og ikke lukta den noe godt heller :-P
Men nå er jeg veeeeeldig kresen da så kan være at andre liker den selv om jeg synes den var fæl :-P
Og ikke var den så dyr heller tror jeg så er ikke så mye man "taper" om man ikke skulle like den :-)
Carisma sa for siden:
Jeg syns den rett og slett smaker salt jeg... :eek:
aldrimerjollycola sa for siden:
den var litt for bitter for min smak!
Traxior sa for siden:
Jeg synes igrunn den er ganske god med litt splendasøtet krem.
Sirius sa for siden:
Tips: Lag din egen "rett i koppen" med litt kakaopulver og søtning som du jevner ut med melk rett i glasset :) kald eller varm! nam....
quebec sa for siden:
jeg er litt motsatt, liker veldig godt de produktene, og grønnsakssuppen og toddyen er namnam.
:)
trudern sa for siden:
Syns den 70% kakaoen fra Confecta smakte ålreit jeg. Blande med vann og melk. Smaker mye bedre enn å lage kakao med søtstoff sjøl...
trudern sa for siden:
Prøvde denne i dag: www.confecta.no/pages/produkt%20sider/lavkalori/chocomelk.html
og den smakte faktisk godt... :)
Pondus31 sa for siden:
Blir det ikke omvendt da?
Som sagt tidligere her er glukose sukker - men de andre karbene er kunstig søtning? Eller?
Isåfall er det da 0,85g kbh per 100ml - men uansett ikke stor forskjell.
Areola sa for siden:
Om det ikke står noe om sukkeralkoholer er det ingenting som skal trekkes fra.
Pondus31 sa for siden:
Men alt som er skrevet som sukkeralkoholer kan trekkes fra - og skal ikke påvirke ketolysen?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.