limala sa for siden:
Hei. er ganske usikker på hva jeg kan og ikke kan spise til frokost.
Ting blir litt mer vanskelig nårr man skal holde seg vekk fra brød.
hjelp:)
limala sa for siden:
Hei. er ganske usikker på hva jeg kan og ikke kan spise til frokost.
Ting blir litt mer vanskelig nårr man skal holde seg vekk fra brød.
hjelp:)
scartz sa for siden:
Aphrodithe sa for siden:
Jeg lager dette brødet, kjempegodt! Har 1 brød ei uke, så baker om søndagen :)
Ellers lager jeg Ooopsierolls kvelden før (da har jeg noen dager) eller en halv boks cottage cheese med litt Heistad syletøy.
valleygirl sa for siden:
litt vanskelig å svare, siden du ikke oppgir en spesiell filosofi. Men jeg prøver meg allikevel. Er ikke glad i bare proteiner til frokost, så jeg spiser gjerne cottage cheese med bringebær. 100 g av hver gir ca 5 karber. Så har jeg bakt rundstykkene som du finner i oppskriftsforum og fryd: jeg synes de er kjempegode, så da er det bare å laste på alt mulig av kjøtt, varmrøkt laks, reker med majones, ost, egg osv...
limala sa for siden:
tusen takk, så flott å få inn tips å ideer.
blir spennende å se hvordan dette fungerer:)
trillian78 sa for siden:
Disse går det mye av til frokost hos meg: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23099
mofe sa for siden:
Sikker på at du finner noen tips i disse trådene;
Camz sa for siden:
Jeg bruker oopsie roll til frokost. Herlig!! Det smaker litt som loffbrød syns jeg. Lesser oppå med pålegg på de, smaker kjempegodt+ at du ikke trenger å bruke tid på å lage til varm mat om morgenen:p Jeg ble iallfall veldig fort lei av å stå opp en halvtime før for å lage frokost :D
Camz sa for siden:
Glemte å legge ved at oopsie roll også er veldig karbofattig. jeg spiser 2 stk til frokost og laget med naturell smørost ender karboinnholdet på mine på 0,7 g pr oopsie + pålegg da :p
limala sa for siden:
hehe. har vært på butikken etter jobb, å handlet inn litt, så nå blir det bakedag:) ev. bake kveld:)
ThomasWH sa for siden:
Jeg sliter MAX med frokostrutinene her, og egentlig ALLE måltider, fordi ikke bare skal jeg spise LavKarbo (antatt hypotyreose type 2) men også glutenfritt. Jeg har trolig Diabetes Type 2 i tillegg. Og jeg har gått LITT lei av omelett hver morgen. Jeg har måttet slutte med mine Glutenfrie knekkebrød hver morgen og til hvert mellommåltid også. Fordi de inneholder 80% karbohydrater.
:(
Hjelp???
Fnutte sa for siden:
Velkommen hit.
Det er litt vanskelig å anbefale deg diverse retter fordi jeg ikke vet hvilket kosthold du ønsker å følge. Det er stor forskjell om man vil spise generell lavkarbo tilsvarende Fedon eller LCHF (lavkarbohøyfett).
Følger du LCHF er ikke gluten noe problem da vi ikke spiser melprodukter uansett. Dia 2 er heller ikke noe problem da karbohydratene er på et minimum. Hypotyreose kan jeg ingenting om :o
Jeg følger LCHF. Frokosten min kan bestå av egg og bacon, varierte omeletter (bruker alt mulig oppi, veldig godt med tacokrydret kjøttdeig i), egg og ostemuffins (oppskrift finnes her inne, kan varieres i det uendelige), eller jeg kan lage meg en påleggstallerken som jeg kaller det. Påleggstallerkenen kan være diverse oster, kjøttpålegg, f.eks rømmedressing og litt grønnsaker. Man kan rett og slett blande med alt man liker. Roastbiff med løk majones blandet med en klatt rømme er veldig godt :sikle:
Til middag steker jeg en eller annen form for rent kjøtt av kylling, svin, okse eller fisk med passende tilbehør til. Tilbehøret kan være wokede grønnsaker, kokte grønnsaker, soppstuing, grønnsaksgratenger m.m
Det er masse kjempegode oppskrifter her inne så det er bare å velge og vrake. Ganske fort vil du finne dine egne favoritter.
LYKKE TIL VIDERE!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.