Har ikke tellt opp hvor mange det er som sender fotvilte meldinger om at
de stopper opp på ketolysekuren , i forhold til de som stopper opp på andre kurer.
Men jeg synes det er endel.
Kanskje vi skulle "slå oss sammen" og se om vi har felles feil?
Selvfølgelig er det forskjell fra person til peson, men det også mulig vi har
noen felles feil.
Selv stod jeg stille 3/4 år. I ettertid så kan jeg se at jeg muligens var for forsiktig med carbene. 8-10 g pr dag istedefor de anbefalte 20g. Leser om andre som går ned så suser på 25-30g pr dag.
En slik analyse krever ettertanke og ærlighet. Ingen vits i å pynte på matmengden eller trim mengden.
Ketolysekuren er såpass god/variert (synes jeg) at den fortjener en sjangse. Synd om den får miskreditt fordi vi blingser litt.
Jeg har begynt å gå ned igjen nå etter laaaang tid.
Jeg kuttet ut pepsimax. Det gjorde meg mindre sulten. Dermed spiste jeg mye mindre. Så fikk jeg lungebetennelse og spiste omtrent ingenting og trente ikke heller, og da begynte jeg plutselig å ta av skikkelig. Nå har jeg fortsatt å spise lite og fortsetter å ta av. Men jeg kan ikke spise meg spesielt mett altså. Ligger på utrolig lite kalorier per dag, ellers slutter vekten å gå ned med det samme. Maks 1300 per dag.
Men - siden jeg har dilla på cottage cheese for tiden så går det lett å spise få kalorier uten å sulte ihjel.
men hvordan ser ett par typiske dagsmenyer ut for dere? for er jo kjekt å se hva som fungerer for andre når man sliter selv.... kanskje man klarer plukke opp noen tips på veien..
Må si meg helt enig med Smilefjes. Jeg har samme erfaring. Kuttet helt ut pepsimax. Spiser mindre og passer på kaloriene. Da skal jeg si vektapet satte fart.
Dere som kutter på kaloriene så mye: Jeg tror ikke det er en fornuftig person her inne som anbefaler kimmerizing. Pass på at dere ikke er veldig sultne og ikke får SNATT (slightly nauseus all the time). For det er slettes ikke sunt!
Jeg har ikke behøvd og kutte på noe, bortsett fra søtning. Og egentlig tror jeg ikke det heler er en partystopper så lenge jeg får i meg nok fett. Noe jeg ikke får de periodene jeg spiser mye sukkerfritt godis e.l.
Ellers opplever jeg stagnasjon fra eggløsning til mensen er nesten over. AAARGH Og det er ikke rent sjelden, da jeg har en sykus på 19 dager.
Men så igjen går jeg ned massemasse den resterende tiden.
har også lagt merke til at når jeg spiser lite, så går vekta ned. Og med mye fett i maten så er jeg ikke sulten heller. men da blir det på en måte en lavkalorikur. Enkelte dager så kan jeg klare meg fint på 100 gr bacon og 2 egg. er ikke sulten mere den dagen, men frokost neste dag må være nesten før jeg står opp.
Mvh Grovsnus
Ha en fin dag
Jeg har jo for så vidt hele tiden hatt et langsomt vekttap siden jeg startet i juni 2008, men ble nokså frustrert da jeg startet med 2. ketolyserunde i slutten av januar og ingenting skjedde på fire uker! :mad: Og det til tross for at jeg aldri bryter dietten og pøste på med masse fett. :confused:
Det som viste seg å være feilen for min del, var at jeg
spiste for store porsjoner og
hold dere fast - for mye fett! :eek:
Etter tips fra Torkil spiser jeg nå mindre porsjoner og har droppet majones, rømme og annet "ekstrafett-ved-servering". Men fortsetter selvfølgelig med å steke i smør, bruke fløte/rømme/revet fet ost o.l. i maten ved tilberedning.:)
Etter at jeg rettet opp de to punktene over, har jeg de tre følgende ukene gått ned ca en kilo i uken. :D
Jeg er veldig takknemlig for at Torkil tipset meg om at dette kunne være løsningen for jeg hadde vurdert å kutte ut melkeprodukter, som mange ser på som partystopper. Men nå kan jeg fortsatt kose meg med f.eks. pisket fløte med kakaopulver og gode oster …
Synes dog det er en tøff sak å begrense porsjonene, for munnen min er mye mer sulten enn magen. ;)
En ting til: for meg ser det ut til å være bedre å vente med frokosten til 11-12-tiden. Er egentlig ikke sulten før da, heller. Og da trenger jeg ikke mye til lunsj før jeg spiser middag ved 18-tiden.
Mmmm! Takk for tipset! Skal definitivt prøves! Også som is, da har man jo til enhver tid. :D
(Jeg har ekte vaniljepulver fra helsekosten, så jeg behøver ikke bruke vaniljesukker.)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.