< Tilbake til oversikten

Oppskrift på plukkfisk?

Thalen sa for siden:

Jeg har prøvd og søke i hele oppskriftsforumet men finner ingen oppskrift på plukkfisk, er det noen som har en slik oppskrift?

Jeg synes det er så godt men har aldri laget det før, hverken med eller uten karbo:)

LineJM sa for siden:

Hmm,
Har aldri laget det med oppskrift da, bare på "gefühlen". Du trenger en tykk hvitsaus med løk i, jeg synes det er best om man har i løken etter at sausen har begynt å koke så den ikke blir stekt, du kan også ha i muskat om du liker dette. Så trenger du kokte fiskerester: hvitfisk, røkt,saltet hva du måtte ha. Jeg pleide ha oppi makaroni av og til før i verden men det er jo ikke nødvendig. Man kan gjerne ha i grønnsaker etter smak også. Så er det bare å servere med det tilbehøret man liker best. De som ikke teller kbh kan jo ha poteter til....

Åja! og så må det være godt med pepper i.

:rolleyes:

Zincite sa for siden:

Har ikke spist plukkfisk siden jeg var barn :o ble litt lei, selv om det egentlig er veldig godt.
Her er en oppskrift som vel må være ganske lavkarbo. Personlig hadde jeg byttet ut fettet med smør (og brukt litt mer...) - smør er alltid i hus :D
Og hadde byttet ut melk med fløte, men jeg liker å eksprimentere litt også :)
Lykke til!

luringen sa for siden:

hvis du vil lage hvit saus til, kan du bruke melk/fløte og JKBM

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.