< Tilbake til oversikten

Kroppsmassasje

Summergirl sa for siden:

Er det noen som vet om gode oljer til dette?
Har egentlig bare brukt Natusan babyoil, da den "glir" lett og ikke "forsvinner" så fort.
Men dette er jo en mineralolje, og det er vel kanskje ikke helt bra, tetter porer osv. ?
Er det noen her som har peiling på planteoljer? Er på utkikk etter en som både gjør godt for huden og som har gode massasjeegenskaper. Liker ikke når oljene trekker for fort inn og er for seige, det må liksom gli litt lett :)

Og ikke kom nå med råd om og kun bruke ekte meierismør :) :) :)

Areola sa for siden:

:lol:

Jojo, det er jo kun smør som er smør! Det har jeg lært!
:stuart:

Og over til spørsmålet: eg veititj.

Summergirl sa for siden:

Men kanskje noen andre vet da??????
Krysser fingrene jeg ;)

valleygirl sa for siden:

bodyshop har massasjeoljer. eller hadde det ihvertfall før, har kjøpt der.

caz sa for siden:

Jeg liker Weleda sin fra helsekosten..

LineJM sa for siden:

Leste innholdsfotegnelsen på massasjeolje fra bodyshop for en tid siden, det sto at det var soyaolje! Veldig dyr soyaolje til og med.... :p
Weleda sine liker jeg godt, men jeg bruker dem som "body loition" så kanskje de forsvinner for fort?

Schnupsiii sa for siden:

Ei jeg jobba med handla olje på apoteket når vi skulle ha barnemassasje i barnehagen jeg jobber i. Tror det var mandelolje, men er usikker. Det var hvertfall en stor flaske, 3/4-1 liter minst. men de vet kanskje på apoteket hva som er best egnet for et slikt formål.

valleygirl sa for siden:

Vel, det gjelder ikke alle oljene deres, det er ikke snev av soyaolje i min. Det er mandelolje, jojobaolje, rosmarin, lavendel, may chang, salvie, lemongrass og peppermynte. Synes det høres bra ut, jeg.:)

Impulsiw sa for siden:

Kjøpte mandelolje jeg.. så essens med duft på helsekosten.. :ja:

Summergirl sa for siden:

Litt av poenget er jo at de ikke må trekke for fort inn i huden, kjedelig og måtte fylle på hele tiden. Det er her mineraloljene er geniale, det er visst noe med at molekylene i mineraloljer er for store til å trekke inn i huden, mener jeg å ha lest..........
Men liker liksom tanken på en god planteolje bedre da.
Og så må det være en olje som ikke er skadelig eller irriterende for noen deler av kroppen. Oooops, rødmer litt nå :o
Men man vet jo aldri, - det ene fører lett til det andre, rødmer enda mer :o

Impulsiw sa for siden:

Mandelolje trekker IKKE fort inn..! Den er drøy ;)

valleygirl sa for siden:

Enig, den er superdrøy. Den jeg kjøpte var vel verdt prisen

Summergirl sa for siden:

Får kanskje satse på mandelolje da :)

Tone-G sa for siden:

Mandelolje er fint å bruke :heia:

På bodyshop får du kjøpt ferdig blandede oljer som er helt ok å bruke til privat bruk..

Blander du selv kan du ta 2 deler mandelolje f.eks og en del hvetekim olje.. Da får du en feit og god olje som er fin å jobbe med.. Du kan blande i eteriske oljer selv.. maks 3 forskjellige og maks 2 dråper av hver. Les litt om de forskjellige oljene å kjøp de du syns passer deg..

Lykke til!

Hilsen aromaterapauten :lol:

maysa sa for siden:

så om du går på kondomeriet osv har de også massaje oljer som er gode ...vi bruker selv litt forskjellig både lavendel heter den men er jo ike ren lavendel...mandelolje er bra..
natusan sinn er jo som sagt ikke bra vet at hu som jobber med babymassasje som jeg kjenner ...sier at det er den verste olja da er det bedre og bare bruke oliven olje...såååå velg og vrak..
nyyyyyyt godt av massajen

Bacon sa for siden:

Silikonbasert glidemiddel. It's da shizzle. Vi bruker Eros Pjur sin. Veldig drøy, tørker aldri ut, og funker helt ypperlig når massasjen utvikler seg i både den ene eller andre "retningen". Hehe! :p

Carisma sa for siden:

Aha, det forklarer hvorfor det lukter kinamat når man bruker den! :D

Perdita sa for siden:

Jeg har jobbbet på et spa, og de bruker druekjerneolje der. Ellers går det fint med mandelolje (det bruker vi ikke fordi det kan være problematisk for allergikere), eller tistelolje (det er det noen som syns lukter litt mye). Kjæresten min er også massør, og på hans jobb bruker de solsikkeolje. Billig og bra :) Tilsett gjerne noen egene eteriske oljer (bare noen få dråper) for verlværens del.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.