< Tilbake til oversikten

Undres

Erlinda sa for siden:

:confused:Hei. Leser og leser anngående Ketolyse, men sånn jeg har oppfattet det, skal man holde seg på 15-20 karb pr dag og mye fett. Fant på et innlegg her at man bør ha 140-200 g fett, skal man regne på det også? Har lest så å si alt i boken, men kan ikke huske på at det sto noe om det? Da må jeg lese det en gang til. Skriver mens jeg leser også slik at det blir enklere å huske det som er viktig.
Har ikke begynt ennå pga operasjon, men skal sette meg skikkelig inn i dette før jeg starter, slik at jeg slipper å undres hele tiden.
Hva spiser man de første ukene på Ketolyse da? Noen som kan komme med dagsinntaket sitt?
Har også forstått det sånn på noen, at de første ukene skal man holde seg helt unna karb, stemmer dette da?

Gerd sa for siden:

I boka står det bl.a. menyer. Det kan være greit å starte enkelt, og utvide repertoaret etterhvert :ja:
Man skal ikke holde seg unna karber i starte, men ligge på 15-20 karber daglig. Bruk av mesteparten karbeinntaket på varierte grønnsaker som vokser over jorda. Kroppen trenger alle de vitaminer, mineraler og enzymer grønnsaker gi for å fungere og forbrenne optimalt :)
Man kan etter 4 uker øke karbeinntaket, men man må ikke :) Det står i boka også :ja:

Fett har jeg aldri regna på, kun karber. Jeg har brukt fett til "jeg skjems" og litt til ;)

Lykke til :)

Bellabo sa for siden:

Hei :)
Føyer meg til Gerd her :) følg boka i begynnelsen..
ketolysekuren går ut på fett og proteiner og ca. 15 karber.

Alt henger i hopes, og kutter du ut noe av det, blir det ikke bra :rolleyes:

Hvis du absolutt vil regne på noe, vil jeg anbefale at du passer på at du får i deg 1-1.5 gr. proteiner pr. kg kroppsvekt. ( + kH selvsagt. )

Men som sagt hvis du følger boka til å begynne med, trenger du ikke tenke så mye :p

slapp av og kos deg på din "nedovertur"

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.